[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
nokkenas W123 250 is beschadigd.... : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 27 apr 2024, 13:00

nokkenas W123 250 is beschadigd....

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

nokkenas W123 250 is beschadigd....

Berichtdoor Rene » 06 okt 2011, 21:20

drie weken geleden hoorde ik al een iets verontrustend tikkend geluid uit het kleppenvooronder komen, vandaag deksel gelicht en wat bleek dat de een na achterste nok flink gegroefd is! Mogelijk een oliedruk tekort in combinatie met een verstopte oliesproeibuis dan misschien?

Buis afgenomen en met perslucht gevoeld of gaatjes openstaan. Geen verstopping of iets dergelijks!

Oliedruk gecheckt op startmotor toerental, olie vloeit op dit toerental al rijkelijk uit de gaatjes, dus de nokken en lagers krijgen voldoende olie.

Ik gebruik al jaren de minerale 20 w 40 olie van Brezan

Zou dit gewoon slijtage kunnen zijn of is dit een vaker voorkomend nokkenas probleem?

Ik kan tijdelijk nog wel doorrijden, de prestaties lijden er niet onder, maar het klinkt een beetje als een diesel...en ik moet natuurlijk op zoek naar een andere as + tuimelaar

Wat een feest...... :dry:
Rene
 

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten