[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
HELP! Welke verdamper het meest geschikt? : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 apr 2024, 11:16

HELP! Welke verdamper het meest geschikt?

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

HELP! Welke verdamper het meest geschikt?

Berichtdoor DSLiefhebber » 04 jan 2012, 19:08

Na inbouw van een nieuwe OMVL LPG-installatie in mijn W123 type 200 uit 1982, blijkt het na enkele weken voor mijn garagehouder nog steeds een probleem te zijn de motor op LPG stationair stabiel af te stellen. Met warme motor schudt de auto stationair op LPG.

Van een andere garagehouder met zeer veel LPG-inbouw-ervaring vernam mijn garagehouder dat bij OMVL verdampers de afstelling van de verdamper (het membraam?) nogal eens "verloopt" met als gevolg dat enige tijd na de juiste afstelling de auto weer stationair staat te schudden. Je zou zodoende aan het afstellen blijven zonder blijvend resultaat.

Mijn garagehouder gaat nu aan de leverancier van de nieuwe gasinstallatie (een AUTOMATERIALENHANDEL) voorleggen de OMVL verdamper (onder garantie) te ruilen voor een ander merk verdamper, die vervolgens in mijn auto zal worden ingebouwd.

Uiteraard wil ik dat er nu zeker een WEL goed functionerende verdamper in wordt gemonteerd.

Graag zou ik van de lezers van dit bericht horen met welk merk (en liefst type) verdamper zij goede ervaringen hebben. ik kan die aanbevelingen dan nog voorleggen aan mijn garagehouder.
Op het forum heb ik al gelezen dat er goede ervaringen zijn met Landi Renzo verdampers. Welke types betreft het hier?
I'm not a complete idiot, some parts are missing
Avatar gebruiker
DSLiefhebber
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 25 nov 2011, 13:48
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Ja


Re: HELP! Welke verdamper het meest geschikt?

Berichtdoor John57 » 04 jan 2012, 20:05

ander membraam erin zetten ,er wil wel eens lucht/gas tussen de rubbers te komen en dan blijf je afstellen ,zelfs bij een nieuwe verdamper ,ik heb het zelf al 2x gehad ,daarna geen problemen meer
John57
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 853
Geregistreerd: 11 nov 2011, 00:18
Woonplaats: Noord Holland
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast