[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Maarten : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 27 apr 2024, 14:33

Maarten

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Maarten

Berichtdoor Maarten » 18 jan 2012, 09:29

Een tijdje geleden had ik me al voorgesteld nadat ik mijn 300TDT in elkaar had gereden. Inmiddels had ik hem gerepareerd, nieuwe neus erop gelast en nieuwe koplampen, bumper, radiateur, waterpomp, fan en motorkap. Ik stoorde me nog wel aan de bumper die ik iets scheef had zitten. Was van plan om deze nog recht te zetten. Maar kon in ieder geval weer vrolijk rondrijden. Voor het dagelijkse verkeer heb ik inmiddels een mooie 280CE gekocht met ABS, is voor mij wel verstandig met de ervaring die ik heb met ketting botsingen.

Afgelopen zondag ben ik op pad geweest met de TDT, wandelen met de honden en daar is een station ideaal voor. We waren bijna thuis en op de snelweg hoorde ik al wel een nieuw rammeltje, rammeltje werd iets erger na het verlaten van de snelweg. Maar het stopte. En daarmee stopte ook de motor. Konden we nog een stukje extra wandelen. Later de TDT met mijn buurman opgehaald (sleepje achter een bulldozer) conclusie is in ieder geval dat de motor muurvast zit. Krukas zit geen beweging meer in.

Ik moet nu maar op zoek naar een goed nieuw blok. Ik heb wel overwogen om te kijken voor een W124 250D blok maar hoor dat daar toch wel wat aanpassingen nodig zijn (motorsteunen, lengte tussenas). Heeft iemand ervaring met het ombouwen van een 300TDT naar een W124 250D?
Weet iemand waar voor een redelijke prijs goede W123 300TD blokken te koop zijn? Heeft voor mij ook weer het voordeel dat ik behoorlijk wat reserveonderdelen heb. Zou anders een 300D blok ook op dezelfde automaat en aandrijfas te monteren zijn? Of verlies je dan wel heel veel rijplezier? ;)
Maarten
 

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten