[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Interieurhemel monteren : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 mei 2024, 02:55

Interieurhemel monteren

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Interieurhemel monteren

Berichtdoor lynba001 » 22 apr 2012, 18:35

Hallo,

Ik heb in mijn Mercedes 300D een automatisch open dak zitten.
Nu zat er in mijn interieurhemel geen uitsparing voor een open dak.
Ik heb een interieurhemel met uitsparing gekocht.
Maar hoe krijg ik dit hemeltje in de Mercedes.
Het enige wat ik heb zijn de stangen die in de oude hemel zaten om te monteren. (weet niet hoe de stangen heten).
Dus kortom: Hoe krijg ik het hemeltje goed en netjes in de Mercedes???

Alvast Bedankt,
Cristian Lijnbach
lynba001
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 07 nov 2011, 20:18
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Interieurhemel monteren

Berichtdoor Frankie68 » 22 apr 2012, 21:23

hoi,

het is mij gelukt om in een half uur een hemel zonder een scheur eruit te halen (geen schuifdak)
erop zetten is meer werk, zeker met schuifdak
de binnenpanelen moeten eraf..
de stijlpanelen los..of eraf
de begeleiding rails van het schuifdak losschroeven
het paneel waar de spiegel en de zonnekleppen aanzitten ook
het rottigste is het achterraam en de plek net achter het schuifdak..hij zit daar geklemd ..
je kunt dat losmaken maar je moet dat voorzichtig doen..
"ontmanteling van een 240TD" geeft ook veel info
het is te doen maar het vergt veel geduld..
eigenlijk moet je achterraam er ook uit trouwens

als je je nieuwe hemel erin zet kun je een paar wasknijpers gebruiken als je de hemel onder de begeleiding rails van het schuifdak bevestigt.Deze knijpers klemmen dan de hemel .later kun je de rails alsnog vast schroeven
Frankie68
 


Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten