[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
koppelings schijven vervangen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 01 mei 2024, 06:17

koppelings schijven vervangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

koppelings schijven vervangen

Berichtdoor Maikel » 26 jul 2012, 22:18

hoi

ik wilde jullie mijn, nog steeds durende, vreugde niet onthouden.
3 week geleden zat ik even met de handen op mijn kale kop, Martinw123T zou me helpen met de koppelingschijven te vervangen, dat was vorig jaar rond deze tijd al afgesproken. Moet je nagaan! Maar Martin vond het nodig om ver weg op vakantie te gaan, ;)
Aangezien de merc toch behoorlijke schurende geluiden maakte en ik natuurlijk weer slapeloze nachten voorzag besloot ik naar mijn nieuwe garagehouder op 1 km afstand te gaan.
Toffe kerel ,van midden 20 waar ik al vaker de brug mocht lenen, bood aan mij te helpen op zondag's. Beter kon niet natuurlijk. En al helemaal niet toen hij de prijs noemde, echt tof van hem.

Zondag's aangekomen om 10 uur, auto op de brug, radio op klets, Sachs spul uit de doosjes, alles los gemaakt samen met Nathanael.
Dat ging vrij vlot, geen ge-anus met vast zittende bouten, niets afgebroken.
Eenmaal die grote alu klomp op de grond viel ons het uitdruklager al in stukjes op de grond. Dat maakte natuurlijk dat schurende geluid!
Alles los en toen maar alles even schoongemaakt. Na een paar uurtjes (met allerlei pauzes) nieuw spul erin.
Behalve het toplager, die zat te vast, en we hadden geen toffe binnentrekker. Nog even gekeken of de achterste krukaskeering lekte, maar nergens olie spoor. Dus dat zal wel meevallen.
Alles weer vast in volgorde en de brug af, nou dat was n verschil zeg, de voet gaat heel soepel naar beneden en hij schakelt weer als nieuw. Vraag ik mijn vriendin laatst en .....? hoe vindt je hem rijden ? ....ehhh ik voel geen verschil :evil:

gr
Maikel
ps het kan zijn dat de foto's slecht zijn
Bijlagen
532367_339746599435525_1204493350_n.jpg
532367_339746599435525_1204493350_n.jpg (8 KiB)
524049_339745389435646_114772736_n.jpg
524049_339745389435646_114772736_n.jpg (7.04 KiB)
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Avatar gebruiker
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1915
Geregistreerd: 06 sep 2009, 20:49
Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten