[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Voordeel 'druppelsysteem' bij LPG? : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 19 apr 2024, 04:15

Voordeel 'druppelsysteem' bij LPG?

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Voordeel 'druppelsysteem' bij LPG?

Berichtdoor Avion » 15 aug 2012, 22:33

Hi Guys,

Ik heb een 200 sedan (automaat) uit '84 met 148.000km op het oog.
De eigenaar verteld me dat de gasinstallatie (ingebouwd bij 108.000km, 70l) een zgn. druppelsyteem heeft. Hij heeft geen kleppenrevisie uitgevoerd.
Is dit idd een beter systeem dat de levensduur van de kleppen verlengd, en is dit hetzelfde als een flashlube systeem?
Heeft iemand ervaring met zo'n druppelsysteem?
Weet iemand waar het verbruik op neer zal komen? Eigenaar gokt zelf 1:7 ...

Greetz, Martin.
Avion
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 14 jul 2012, 15:08
Woonplaats: Amsterdam
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Ja


Re: Voordeel 'druppelsysteem' bij LPG?

Berichtdoor Kootrudy » 15 aug 2012, 22:44

druppelsysteem zal inderdaad wel een soort van flashlube zijn, het bestaat ook van een andere merken, JML ofzoiets. ik heb in mijn 280E uit 77 flashlube zitten en ik geloof dat het werkt, kleppen hoefde ik laatste keren zeer weinig te stellen. de meningen zijn er nog wel eens over verdeeld. 1:7 vind ik niet heel erg zuinig voor een 200, mijn 280E doet 1:6
maar hebben de 84ers niet gewoon al geharde klepzittingen???
Kootrudy
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 01 nov 2011, 23:22
Woonplaats: Den Haag / Den Helder
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1965
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron