[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
LPG verdamper / reducer probleem : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 apr 2024, 23:52

LPG verdamper / reducer probleem

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

LPG verdamper / reducer probleem

Berichtdoor wiemerkuik » 12 jul 2006, 21:10

Hi,
in mijn W123 200 1977 zit LPG. Is ingebouwd door de vorige eigenaar. Probleem dat ik nu heb is:

loopt perfect op benzine, stationair, gas geven perfect
start goed op gas, loop boven 40 km per uur perfect op gas
maar als ik vanuit stilstand gas geef is het net op veel te veel gas naar de motor gaat. Ik moet het gas loslaten even wachten en dan met HEEL weinig gas wegerijden. zodra ik boven de 40 kom gaat het weer perfect.
de verdampe is tomasetto at07 (super, dus waarschijnlijk voor autos met meer dan 140 pk)
enig idee waar het vandaan komt en wat er aan te doen zou zijn?
wiemerkuik
 


Antwoord:LPG verdamper / reducer probleem

Berichtdoor Weizengelb » 14 jul 2006, 09:07

Ik denk dat hij juist te weinig gas krijgt.
Als je plotseling gas geeft gaat ineens de luchtklep in de carburateur open en is het gas soms niet snel genoeg om te reageren. Ik denk dat de verdamperschroef verder open gesteld moet worden (schroef met veertje eronder meestal).
Beste laten afstellen bij LPG inbouw station, maar je kunt het zelf ook even proberen (eerst de schroef aantekenen hoe hij nu staat, kun je hem altijd precies terugzetten). Als het goed is heb je 2 schroeven van messing? De grootste met meestal een veertje eronder is voor de fijnafstelling. Opendraaien (linksom) geeft wat meer gas.

succes,Groetjes
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten