[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Voorwielophanging : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 27 apr 2024, 17:44

Voorwielophanging

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Voorwielophanging

Berichtdoor Nap » 26 sep 2012, 22:28

Hallo allemaal,

Ik heb een Zwitserse wagen, staat wel op NL kenteken maar er is nog nooit in NL mee gereden vanwege een kapotte motor, ketting gebroken.
Mooie harde carrosserie, nog nooit aan gelast maar heeft nu wel wat kleine beginnende rottigheden in de wielkasten aan de voorzijde maar dat komt helemaal goed.
Heb de auto nu ongeveer 1,5 jaar in bezit en gekocht met het doel om hem om te bouwen naar een 270cdi motor.
Ben er nu ongeveer een jaar mee bezig en het vordert gestaag.

Ik ga niet alles omschrijven maar een paar steekwoorden zijn: motor, bak, cardan, aandrijfassen, kabelboom, computers, klok, pook, contactslot, stuurkolom, ABS/ESP, zekeringkasten en nog veel meer van een W210 kombi 270cdi uit 1999. Het draait nog niet maar hoop eind dit jaar zover te zijn dat er mee test gedraaid kan worden.

Aangezien de motor wat zwaarder is als de originele 230 denk ik dat het verstandig is om ook de vering aan de voorzijde aan te passen. Ik weet dat er verschillende voorveren te koop zijn maar hadden de 300TD en 280 benzine ook andere schokbrekers en stabilisatorstang? Bij mij zit er een groene streep verf op stabilisatorstang en deze is 25 mm diameter. De voorveren hebben kleurcode rood-groen-groen-groen. Op de schokbrekers zie ik verder geen kleurcodering staan. Kortom: wat is origineel de zwaarste uitvoering wat voorwielophanging betreft?

Alvast bedankt!

Groeten edwin
Nap
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 26 sep 2012, 21:29
Woonplaats: Barneveld
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten