[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
raam vervangen : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 19 apr 2024, 21:00

raam vervangen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

raam vervangen

Berichtdoor superW123 » 27 jul 2006, 06:42

ik wil binnenkort mijn voorruit vervangen, heb ik daarvoor nog speciaal gereedschap nodig ? om bijv. het chroomwerk erin te zetten ?
en hoe doe ik dat het makkelijkst ?
tips zijn welkom.
superW123
 


Antwoord:raam vervangen

Berichtdoor bluemoon me » 27 jul 2006, 20:19

op zich zelf is het niet zo moeilijk. als je van plan bent ook een nieuwe rubber te plaatsen wat wellicht aan te bevelen is dan het volgende. Snij met een scherp mes, bv stanley de buitenste gedeelte van de rubber weg zodat de sponning waar de vooruit in zit zichtbaarr wordt. en vervolgens duw je voorzichtig eerst aan de bovenzijde de ruit los(leg eerst een deken over je motorkap)Darna de onderzijde en je kan hem zo weg laten schuiven op de deken of anders met twee personen zo wegpakken.
Wanneer je de vooruitrubber wilt hergebruiken is het wat meer werk. Dan moet je voorzichtig eerst de sierlijsten verwijderen.Trouwens je moet dat ook eerst doen bij het bovenstaand verhaal. Dat mag wel duidelijk zijn.De sierlijsten dienen gelijkmatig verwijderd te worden niet buigen want anders passen ze bij het inzetten niet meer.!
Dan de vooruitruber van binnen uit beetje voor beetje naar buiten duwen MET BEHULP VAN EEN HARD VOORWERP, MAAR NIET ERMEE WRINGEN.Het makkelijkste is wanneer je dat met twee man kunt doen.En zo komt de gehele rubber dan geleidelijk helemaal los van de sponning.
bij het inzetten moet je de rubber om de voorruit leggen met de sierlijst erin.Dan leg je de ruit op zijn plaats. Dan heb je verder wat touw nodig met twee handvaten. Het touw leg je in de rubbersponning van binnen uit en terwijl een man de ruit op zijn plaats houd van buiten af trekt de persoon binnen het touw als het ware bijelkaar waardoor de rubber over de sponning valt van het raam.
Ik zou het rubber daarna wel afkitten.Sucses
groetjes Bram.
bluemoon me
 


Antwoord:raam vervangen

Berichtdoor superW123 » 27 jul 2006, 23:07

ik vervang ook meteen het rubber, dus dat moet lukken.
het gin mij met name om de chroomlijst, maar die Zet je er dus eerst in en dan het geheel monteren....bedankt
superW123
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten