[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Bougie kabels : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 apr 2024, 00:14

Bougie kabels

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Bougie kabels

Berichtdoor Limited 97 » 13 dec 2012, 19:11

Wat zijn de beste voor LPG ?
Lees over koper, grafiet, siliconen etc.
Tot nu toe maak ik ze zelf van koperen bougie kabels van de brommer winkel, is dat ok ?
Limited 97
 


Re: Bougie kabels

Berichtdoor BS82 » 13 dec 2012, 19:19

hallo,

welke de beste zijn weet ik niet maar ik kan je wel mijn ervaring vertellen;

twee jaar geleden voor mijn zescilinder (op gas) bougiekabels bij heutz automaterialen gekocht voor iets meer dan 80 euro
onlangs begon hij weer te stotteren en controleerde ik de kabels; resultaat vonkjes (scheurtjes)
ik was verbaasd dat deze zo snel als kapot waren en heb mijn oude kabels gebruikt omdat ik daar wel de alleen de kabels van kon vervangen
toen ik bij de plaatselijke Mercedes dealer langs ging zei de persoon dat de kabels van Mercedes Benz betere kwaliteit zijn dan de kabels die ik bij heutz had gekocht , hij legde me uit dat die kabels iets dikker zijn
misschien kun je er iets mee, succes

Bert
BS82
 


Re: Bougie kabels

Berichtdoor Zozo » 14 dec 2012, 11:05

De kabel moet volgens opgave van de fabrikant een bepaalde weerstandswaarde hebben (Ohm), dus zomaar iets kopen bij de brommerwinkel, kan goed zijn maar ook totaal verkeerd. ;) Verder maakt het geen verschil voor de kabel op welke brandstof je rijd, dit zal de stroomsterkte van de installatie niet beïnvloeden. Kabels met een koperkern worden over het algemeen voor onze oudere motoren als de beste keuze beschouwd. Met kabels met een andere kern heb ik geen ervaringen. Maar ook in koper heb je natuurlijk kwaliteits verschillen. Hoe zuiverder het koper hoe zachter en hoe minder snel het zal breken. Wat natuurlijk ook geld voor de messing koppelstukken die op de kabeleinde geknepen worden.

Wat betreft sileconen slaat dit op de isolatiemantel van de kabel, dat hoeft op zich niet verkeerd te zijn. Ook hierin bestaan er natuurlijk weer veel kwaliteitsverschillen. Ook is het gebruik van je auto een gegeven om rekening mee te houden. Kunststoffen woorden broos door telkens weer warm te worden en af te koelen. Dus rijd je vaker meerdere korte stukjes per dag waarmee het materiaal een paar keer warm wordt en weer afkoeld, dan zal deze kabel minder lang meegaan dan wanneer de temperatuur veel constanter blijft met lange stukken rijden.

Wanneer de doppen van de bougies en de verdelerkap nog OK zijn maar de kabel een beetje uitgehard en je wil ze vervangen. Kijk dan eens hier: http://www.kerzenstecker.de/ bij Mercedes - Zündkabel-Reparatursätze de verzendkosten naar Nederland zijn € 17 das jammer, maar dan ben je gemiddeld nog goedkoper uit dan een hele nieuwe complete set hier kopen. En je krijgt de correcte kabel, ik heb de reparatie-set van dit bedrijf op de M110 geplaats en ben er zeer tevreden over.. :)
Avatar gebruiker
Zozo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 517
Geregistreerd: 16 jan 2011, 19:35
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Bougie kabels

Berichtdoor Limited 97 » 14 dec 2012, 15:45

Dank, goede info, gewaardeerd !
Limited 97
 


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten