[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Diameter en lengte benzineslangen 280 : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 18 apr 2024, 16:38

Diameter en lengte benzineslangen 280

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Diameter en lengte benzineslangen 280

Berichtdoor MarceldB » 17 aug 2006, 16:29

Heeft iemand al eens de benzineslangen van zijn 280 vervangen? Als ik op benzine heb gereden ruik ik een benzinelucht. Het lijkt me goed om de slangen eens te vervangen.
Bij brezan kan je die slangen gewoon per meter kopen.

Wie weet de diameter(s) en de lengte(s)?
MarceldB
 


Antwoord:Diameter en lengte benzineslangen 280

Berichtdoor Lode » 17 aug 2006, 20:23

Ik heb dat vorig jaar gedaan. de slangen waren echt helemaal poreus en de benzine zweette door de stoffen mantel heen. Ik zal morgen (als het niet weer giet zoals het gros van de week) even onder de kap kijken voor de maten. Ik weet wel dat ik uiteindelijk 2 maten gebruikte. En je koopt ze gewoon bij een brezan oid. Mijn advies is wel meteen nieuwe klemmetjes te kopen. Wel zo safe. Morgen een update!

Ohh ik was weer eens te snel. Ik heb een 230 en jij een 280. Over lengte en diameter (de binnendiameter is wat telt) van een 280 kan ik niets zeggen.

gr. Lode<br><br>Bericht gewijzigd door: Lode, op: 2006/08/17 20:25
Lode
 


Antwoord:Diameter en lengte benzineslangen 280

Berichtdoor mdeijkers » 18 aug 2006, 13:08

Hoi

Mij staat iets bij van 8mm in diameter voor de benzine slagen onder de kap. Ik heb er 1 jaar terug ook 1tje vervangen. maar weet niet meer 100% zeker of dat nu 8mm of 6mm was. maar verwacht 8mm.. kwestie van oude eraf hallen en meten e :)
mdeijkers
 


Antwoord:Diameter en lengte benzineslangen 280

Berichtdoor Harrie » 18 aug 2006, 14:46

Marcel, je hebt te maken met 2 verschillende diameters.
N.l. 6 en 9 mm binnenwerks.
Dat is voor wat betrefd de slangen onder de kap, dus bij de motor.
Bij de ttank en branstofpomp en filter, zitten grotere slangen op.
Weet niet precies de diameter, ik dacht van 22 mm, maar weet niet zeker.
Vooral de slang tussen tank en brandstof pomp en brandstof filter en vaste brandstofleiding onder carrosserie, deze zijn vaak ook poreus en dus lek.
Wat betrefd de lengte van de slangen, moeilijk te zeggen, je moet gewoon een paar meter kopen van de goede diameter, en dan op maat afknippen/snijden.
Vooral niet vergeten de slangenklemmen te vervangen, vooral bij de E versies, daar de brandstof op druk wordt gezet door de pomp, zodra je het konttaktslot omdraait.
Groeten Harrie Puite.
Harrie
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten