[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Hoge motortemperatuur 280TE : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 29 maart 2024, 08:40

Hoge motortemperatuur 280TE

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Hoge motortemperatuur 280TE

Berichtdoor mike » 29 aug 2006, 23:33

Sinds een aantal maanden ben ik eigenaar van een W123 280TE uit 1981.Deze auto heeft wat problemen,waar zelfs een geoefend automonteur als ik niet uit kom.
Wie helpt mij bij het volgende probleem?

Bij normaal gebruik loopt de motortemperatuur keurig op naar +/- 90 graden,maar als ik een caravan achter de auto hang dan loopt de meter op naar 110 graden.
Inmiddels is de thermostaat vervangen en is het systeem helemaal gereinigd en ontlucht.
Ook slaat bij 100 graden de hulpvin van de airco aan,terwijl dit helemaal geen nut heeft daar de radiateur van de airco koud is.
Ook de mercedes-dealer wist geen oplossing.Iemand dit probleem al eens gehad?
mike
 


Antwoord:Hoge motortemperatuur 280TE

Berichtdoor MarceldB » 29 aug 2006, 23:45

Ik merk bij mijn 280TE dat de temperatuur harder oploopt sinds ik airco heb ingebouwd.
Overigens heeft het aanslaan van de electrische fan altijd zin, omdat er dan ook een luchtstroom door de radiateur gaat. De airco vin slaat aan omdat er ook een 100C sensor op aangesloten is.

Wellicht helpt het doorspuiten met een hogedrukspuit van condensor en radiateur omdat deze vervuild kunnen zijn?
MarceldB
 


Antwoord:Hoge motortemperatuur 280TE

Berichtdoor Topasbrauner » 30 aug 2006, 10:59

radiateur vervangen en probleem is over. orig. MB 115 euro.
Topasbrauner
 


Antwoord:Hoge motortemperatuur 280TE

Berichtdoor mike » 02 sep 2006, 21:04

Ik heb het hele koelsysteem gereinigd met een speciaal poeder dat alle vuil oplost.Voorwaarde was dat ik er vier en een half uur mee moest gaan rijden.
Het werkte wel want er kwam nogal wat zwarte bagger uit tijdens het veelvuldig spoelen.Echter,het probleem is er nog steeds.
In ieder geval wil ik de koppakking gaan vervangen.En omdat ik op gas rijd,wil ik ook meteen de klepzetels vervangen voor hardere exemplaren.Ik weet dat de motor ook heter word door het gas.
Eens kijken wat er gebeurt als dit achter de rug is.
mike
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten