[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
W123 oliedrukmeter blijft hangen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 apr 2024, 00:53

W123 oliedrukmeter blijft hangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

W123 oliedrukmeter blijft hangen

Berichtdoor Divwerf » 11 sep 2014, 18:54

hi all,

vandaag mijn tellernaalden gespoten (ziet er gelikt uit, nog dank aan Robin!) en wat andere zaken netjes gemaakt in de tellerbak en vervolgens de boel weer terug gezet. Alles werkt prima, behalve de oliedrukmeter. Voor uitbouw vanochtend was mijn oliedruk volgens het boekje (3 bar bij iets gas en stationair (koude motor), 2 bar bij stationair warme motor) maar sinds ik de boel heb terug gezet krijg zit de meter min of meer vast. Symptomen:

- afgekoppeld staat de meter op 0
- aangesloten tot starten motor blijft op 0
- bij starten schiet het metertje iets omhoog (rond de 1 bar) en blijft dan zitten
- na uitzetten blijft het metertje gewoon op die waarde staan
- bij loskoppelen valt metertje weer terug naar 0
- bij weer aansluiten zelfde verhaal als hierboven. De stand waarin hij blijft staan verschilt wel iets per keer, soms iets boven de 1 soms er iets onder, maar geen beweging na initele uitslag.

Ik heb met de hand de weerstand van het naaldje gevoeld en vergeleken met de weerstand van een extra oliedrukmeter uit een reservetellerbak en die voelen beide precies gelijk. (vrij zware weerstand in vergelijk met electrometertjes (bv toerenteller of km teller))

heeft iemand enig idee? Quick fix? Oorzaak ligt zeker niet bij de oliedruk van de motor zelf aangezien voor uitbouw tellerbak alles nog goed was en ik geen meter gereden heb sindsdien. Dus moet of mechaniekje van het metertje zijn, de koppeling met de olieleiding of de leiding zelf.. Alle hulp welkom kortom..
Divwerf
 


Re: W123 oliedrukmeter blijft hangen

Berichtdoor Kwikstaartje » 12 sep 2014, 09:24

Peter,

Ik denk dat er lucht in de olieleiding zit.
Leiding achter de meter loskoppelen, doekje eronder (!), motor starten, wachten tot er een constant straaltje olie uitloopt, dan leiding op de meter schroeven. Is een vies klusje, maar misschien helpt het wel.

Groet
Peter
Avatar gebruiker
Kwikstaartje
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 24 sep 2012, 23:33
Woonplaats: Dinxperlo
Roepnaam:
Type wagen: 230
Bouwjaar: 1980
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: W123 oliedrukmeter blijft hangen

Berichtdoor Divwerf » 13 sep 2014, 15:58

Nachtje slapen en nog eens goed naar de reserve tellerbak staren was het antwoord.. Ik had in verkeerde volgorde de tellers in de nieuwe tellerbak gemonteerd. In plaats van 'van links naar rechts' had ik eerst de snelheidsmeter er in geschroefd, waardoor de multimeters over de teller zaten ipv andersom. Waarom dit leidt tot een niet goed werkende oliedrukmeter is mij een raadsel, maar feit is dat het is opgelost nu ik de tellers in de juiste volgorde gemonteerd heb.. Wie weet is er nog een prutser die deze fout maakt, hopelijk vindt hij deze post zodat hij de quick-fix kan overnemen..
Divwerf
 


Re: W123 oliedrukmeter blijft hangen

Berichtdoor Robin-H » 13 sep 2014, 21:06

Had je niet per ongeluk de olieleiding niet goed erin gedraaid? Ik heb al diverse keren m'n bak eruit gehaald, maar die olieleiding is iedere keer weer een gepruts om goed in z'n 'socket' te krijgen.
Avatar gebruiker
Robin-H
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: 26 mei 2013, 16:27
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: W123 oliedrukmeter blijft hangen

Berichtdoor Divwerf » 14 sep 2014, 08:56

Nee, meerdere keren gecheckt en bij de Milan Brauner is de leiding lang genoeg om goed te kunnen zien dat hij er helemaal goed in zat.. Bij mijn 240TD was dat altijd wel lastiger omdat de leiding vrij kort was..
Divwerf
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten