[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Ervaringen roest behandelen : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 apr 2024, 00:36

Ervaringen roest behandelen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Ervaringen roest behandelen

Berichtdoor Erics » 25 jan 2015, 14:38

Beste medeforummers,

Ik ben bezig roest te behandelen en ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen met het behandelen van roestplekken, door het inlassen van nieuwe plaat, roestomvormers en verf etc. Sommigen van jullie hebben al projecten op het forum staan sinds 2007. Wat heb je gebruikt en vooral bleef het roestvrij? Als je op internet gaat zoeken kan je niet echt duidelijk vinden wat nou goede producten zijn. Iedereen heeft zo zijn eigen favoriete merk. Jullie zijn echte ervaringsdeskundigen en ik ben erg benieuwd naar jullie mening.
Ik zelf vervang momenteel doorgerotte plaat door nieuw en werk het dan af met Rustyco om alle spoortjes roest weg te krijgen en ik denk er over om plaatsen waar mogelijk roest tussen naden zit of andere onbereikbare plaatsen vol te laten lopen met Fertan. Vervolgens komt er Ferpox over en werk ik het af.
Ik heb al in het verleden Brunox en Fluid Film gebruikt maar ontdekt dat als er eenmaal roest is het heel moeilijk tot staan te brengen. Alle info is welkom en ik denk dat jullie ervaringen erg nuttig kunnen zijn voor alle roestarateurs die nu bezig zijn.

Groet,

Eric
Erics
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 27 okt 2014, 19:19
Woonplaats: Lelystad
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1984
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Ervaringen roest behandelen

Berichtdoor Frankie68 » 25 jan 2015, 19:51

hoi ,

wat ik altijd doe , (athans erg vaak) is:

het gelaste spul inspuiten met zinkspray..
Daarna Hamerite+ Owatrol

het moeilijkste is de zichtbare delen
en wat daar achter zit

ik heb ook weleens gehad..jammer, daar kom ik niet meer bij..zien we over een paar jaar wel weer

holle ruimtes met tectyl doe ik ook (vaak)

tectyl op roest werkt niet in ieder geval

het blijft een strijd, onze bruine vriend :devil
Frankie68
 


Re: Ervaringen roest behandelen

Berichtdoor Dester4749 » 25 jan 2015, 20:20

Hallo Forumleden,ik heb voor een tijd terug eens geschreven over roestbehandeling,wat ik altijd gedaan heb en
nu nog steeds doe is de roest zo veel mogelijk weg halen handmatig met een scherp voorwerp of met een roestborstel,
daarna de roestplek insmeren met RX5 en een dag laten drogen daarna nog een keer het zelfde daarna met RX10
ook een paar keer insmeren,en ook voor de kokerbalken is RX...te verkrijgen om deze voor de roest te behandelen.
Ik heb vroeger ook zoveel van verschillende producten geprobeerd zoals hammerrite en nog meer produchten die in
het verleden vaak genoeg genoemd zijn hier in verschillende forums die restauraties uitvoeren en zie wat voor spul
deze personen er dan op spuiten of smeren,en dan er gewoon over een plamuren en spuiten,wat ik nooit zal doen en
er wel ervaring mee heb dat het toch weer gaat roesten op de duur,ik zelf heb hier mee al meer dan 30 jaar ervaring mee,ik wens je/jullie veel geluk en wijsheid toe.
Gr,Dester4749.
Dester4749
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 247
Geregistreerd: 24 jul 2012, 19:47
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron