[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
verschil in koplampen : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 28 maart 2024, 23:31

verschil in koplampen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

verschil in koplampen

Berichtdoor MorrisNL » 06 apr 2015, 21:09

Hallo mede-Benzers,

Vanmiddag ben ik begonnen met het opknappen van een van de koplampen van mijn W123 230TE. Het glas is schoongemaakt en hij ziet er weer top uit. Nu is mijn vraag wat het vooruitstekende halfrondje is dat in de reflector geklikt is. Overigens zit het redelijk los dus ik hoop dat het blijft zitten. Het is een Bosch lamp.
Aan de andere zijde, die ik nog moet doen, zit blijkbaar een Hella lamp (althans het glas). Nu is mijn 2de vraag: als ik door het glas kijk zit hier geen kapje voor het gloeilampje zoals in de andere lamp. Hoort dat er wel te zitten? Wat is nu het verschil tussen deze 2 lampen? Welke is origineel en zijn de onderdelen uitwisselbaar? Zijn er verschillende soorten gloeilampjes voor? Overigens staat op allebei de glazen H4. Heeft dit te maken met het soort lampjes?
Misschien een hoop domme vragen maar het os m'n vak niet B)
Alvast bedankt voor evt reacties.
Bijlagen
lamp resize.jpg
lamp resize.jpg (352.7 KiB)
MorrisNL
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 16 maart 2015, 22:45
Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: verschil in koplampen

Berichtdoor Robin-H » 06 apr 2015, 22:56

Het lijkt mij dat het kapje er voor zorgt dat de lamp voornamelijk naar het wegdek schijnt... En niet zoals 80% van wat er op de weg rijdt; midden in het gelaat van de tegenligger.
Avatar gebruiker
Robin-H
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: 26 mei 2013, 16:27
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten