[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
velgmaat W123 : Algemene vragen over jouw auto - 3

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 apr 2024, 10:13

velgmaat W123

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:velgmaat W123

Berichtdoor Spooky280CE » 05 sep 2010, 22:49

De laatste foto van maar 31 kb krijg ik er op een of andere manier helaas niet op.
de fotos die er nu op zitten geven wel een aardige indruk geloof ik.

Hren moderatoren zouden jullie tekst en foto# 2/3 en 4 uit eerste posting willen verwijderen?

BVD. groet,

Eric.
Spooky280CE
 


Re: velgmaat W123

Berichtdoor Bart200D » 07 okt 2015, 19:59

Waarde Benzers,

Ik haal dit topic maar eens vanonder het stof.

Ik had hier nog een vraagje over.

Momenteel ligt er op de W123 300D 195/60/15. Mij lijkt de auto hierdoor véél meer toeren te maken dan nodig is. Banden zijn ook te klein voor deze auto, lijken minibandjes :grin:

Standaard zou het 195/70/14 moeten zijn. Nu was de vraag: wat komt erovereen met de standaardmaat ? Volgens http://www.marcovw.nl/Motor/BandenVelge ... ulator.htm zou het dan 195/65/15 moeten zijn maar een essentiële vraag die ik me hierbij stel: is het de moeite om van banden te veranderen om het toerental te verlagen ? Ik zou toch graag eens 120/130 kunnen rijden met iets minder toerental. Dat de snelheid niet klopt, dat maakt me niet zoveel uit, hier kan je rekening mee houden, mij is het vooral om het toerental te doen. En had graag deze optie overwogen alvorens een ander differentieel...

Op standaardvelgen zou de 300D een 3700 toeren draaien bij 120 km/u volgens een ander topic toeren-en-snelheid-overschakelen-t17832.html

Ik zal dus waarschijnlijk aan méér toeren zitten momenteel :( . Wat zouden jullie overwegen om te doen ? Banden met maat 80 is inderdaad niet mooi. Een bandenmaat 70 moet te doen zijn denk ik.

Grz,

Bart
Ein W123 fährt immer, wo eine StraBe ist.
Avatar gebruiker
Bart200D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1223
Geregistreerd: 01 feb 2013, 16:35
Woonplaats: Denderleeuw (B)
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: velgmaat W123

Berichtdoor RD500sec » 07 okt 2015, 22:13

Als je aan andere banden toe bent kun je het overwegen, maar of je die 150 toeren (4%) die het scheelt echt merkt vraag ik me af.

De mooiste oplossing is een 5-bak, dat scheelt zo'n 20 %, dat merk je zeker! 2960 toeren bij 120.

Ander differentieel (ik denk aan 3,07) heeft als nadeel dat je trekkracht ook beïnvloed wordt in alle versnellingen.
De vraag rijst of dat een fijn rijdende auto oplevert. Rij je allen over vlakke wegen zal het gaan, rij je vaker met meer personen, lading, een kar, in heuvelachtig gebied kan ik het je niet aanraden, of je moet er een turbo bijplaatsen.
Bovendien zal het toerental maar met 12 % zakken naar een 3256 bij 120 in het uur.

Geluidsisolerende maatregelen kan ook een overweging zijn, of de snelheid wat lager houden...
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1315
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten