[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Protest! : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 19 apr 2024, 02:09

Protest!

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Protest!

Berichtdoor Cornelis Stavenuiter » 14 maart 2016, 19:16

Hallo mede-Benzers,

Het bevreemdt me enigszins dat er op dit forum door niemand aandacht is geschonken aan de protestdemonstratie met oude(re) auto's van afgelopen zaterdag in Rotterdam tegen het werkelijk volslagen belachelijke idee van de gemeente om deze voertuigen (meer specifiek: pre-2001 diesels en pre-1991 benddzine- en LPG-gestookte auto's) per 1 mei a.s. de toegang tot de binnenstad te ontzeggen. Wellicht heeft het iets te maken met de toenemende "vervlaamsing"van dit forum? Hoe dan ook, ook onze zuiderburen krijgen met deze maatregel te maken als ze met hun oude Benz een dagje Rotterdam willen doen.
Zelf was ik er eigenlijk ook niet van op de hoogte, omdat ik grote steden over het algemeen mijd als de pest, maar een Porsche-minnende vriend opperde het idee om daar even een kijkje te gaan nemen en aangezien ik niets beters te doen had, stemde ik daarmee in. Voor de gelegenheid leek het me wel weer eens leuk om de Plymouth te pakken, dus vol goede zin gingen we op pad.....om een half uur later vol-le-dig vast te staan in downtown Rotterdam. Mijn vriend had het artikel maar half gelezen en had daaruit opgemaakt dat de protestrit zelf op de Coolsingel zou plaatsvinden (tot zover had hij gelijk, want er waren aardig wat klassiekers en youngtimers aanwezig) en dat er in de nabijheid een parkeerlocatie was geregeld.....nee dus, Hans! In de file had hij ruimschoots de gelegenheid om op zijn Smartphone het desbetreffende artikel te herlezen en nu kwam hij erachter dat de uitvalslocatie van de protestrit op een industrieterrein net buiten de stad was, waar we gewoon in één keer naartoe hadden kunnen rijden, zonder oponthoud. Fijn! Inmiddels moest ik ontzettend nodig water maken en als ik ergens chagrijnig van word, dan is het wel van met een volle blaas in een file staan. Gelukkig kwamen we op weg naar het industrieterrein een filiaal van Kentucky Fried Chicken tegen, waar ik de sluizen met een zucht van verlichting kon openen.
Op de voornoemde "uitvalsbasis" waren auto's van een heel divers pluimage te zien, van afgetrapte Golfjes en Corsaatjes met "petjesmannetjes" achter het stuur tot een tot in de puntjes gerestaureerde Cadillac uit 1965 en zelfs een vooroorlogse Studebaker. Leuk! Helaas hadden we de Tv-ploegen net gemist, want ik had het best leuk gevonden om mijn ouwe stoffige Fury in Hart van Nederland te zien. Ik heb de bewuste beelden trouwens later nog teruggezien en daarin kwam ook een charmante blonde dame met een bijzonder fraaie W123 even aan het woord, dus ja jongens, dit raakt ook onze paradepaardjes. Overigens heb ik niet de indruk dat een en ander ook maar de minste indruk heeft gemaakt op de locale politici aldaar, want net als in de landelijke politiek drukken ze gewoon hun eigen regeltjes door, en of die enig effect sorteren zal ze een grote zorg zijn. Maar goed, deze jongen - en zijn "oude brikjes", zoals ze nogal denigrerend in Hart van Nederland werden genoemd - zien ze in het centrum van Rotterdam niet meer terug!

Kees.
Avatar gebruiker
Cornelis Stavenuiter
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 23 nov 2013, 19:53
Roepnaam:
Type wagen: 280TE
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Protest!

Berichtdoor Wietse » 15 maart 2016, 07:20

40 + voertuigen mogen gewoon het centrum in !!! Dus kom maar met al jouw Amerikaanse auto's lekker showen!!! :dance:

Wietse
Avatar gebruiker
Wietse
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 13 jun 2011, 13:58
Woonplaats: Dordrecht
Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Protest!

Berichtdoor Toontje » 15 maart 2016, 07:30

ik verbaas me allang nergens meer over zoals met alles wat er in nederland door je strot word geperst
en als het niet gedragen word door de media wereld dan kun je al op voorhand er van uit gaan dat het niets word kijk maar maar die oldtimer regeling zat die media wereld er op dan was dat al lang van de baan .
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Protest!

Berichtdoor Waterloophai » 15 maart 2016, 20:00

Je kunt nog exact 1 jaar naar het (Vlaamse :-) ) Antwerpen komen.
Daarna heb je daar ook prijs ! (zelfde regeling)
Alhoewel, je kunt het afkopen in Antwerpen (395 euro per jaar of 20 euro voor één dag)

Milieumaatregel....????
Waterloophai
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 04 aug 2014, 06:34
Woonplaats: Turnhout (België)
Roepnaam:
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Van alles en nog wat....

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron