[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Contactslot W110 hapert : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 apr 2024, 19:34

Contactslot W110 hapert

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Contactslot W110 hapert

Berichtdoor PeterT » 26 jul 2017, 20:11

Dag allen,

Het Contactslot van mijn W110 200 benzine hapert af en toe. Er zit een Neiman 160 in waar, als ik het goed begrepen heb, een Neiman 95 in hoort te zitten. De schakelaar zelf heeft 6 afzonderlijke geschroefde aansluitingen, geen stekker dus, wat wel origineel W110 lijkt. Met het aandraaien van de 3 bevestigingsschroeven kon ik wat speling er uit draaien maar het contact is nog steeds niet helemaal goed. Ivo van Mercedes-only meldt dat hij alleen een 5 polige schakelaar met draaischroeven kan leveren. Nu is mijn vraag of iemand weet of ik twee van de draden op één schroef van de schakelaar kan zetten of dat ik er echt 6 nodig heb. Vraag twee luidt: kan ik beter op zoek gaan naar een origineel aluminium Neiman 95 huis om de schakelaar op te zetten zodat ik wellicht de speling er beter uit kan krijgen. Probleem hierbij dat ik alleen maar Diesel huizen kan vinden waar een extra aanbouwtje aanzit voor de gloeischakelaar, derhalve vraag 3: kan het diesel stukje er afgezaagd worden zodat de Neiman 95 in een benzine dashboard past?

Alvast dank voor alle reacties, Groeten, Peter
PeterT
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 26 jul 2017, 19:49
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Contactslot W110 hapert

Berichtdoor Weizengelb » 30 jul 2017, 13:17

Hoi Peter. even van de vakantie met een raar toetsenbord. sorry voor de slechte leestekens.

Uit mıjn herinnering heeft de dişesel een bakeliet schakelaar achter het kontakstslot en de benzıne een gıetaluminium.

İk begrijp dat je probleem in de schakelaar zit en niet in het slot zelf? Je moet er een van een benzine zoeken want deze hebben een veer voor de laatste stand om te starten zodat de sleutel terugdraait.

İk heb eerder alleen eens een ander slot ın een 190c gezert omdat de sleutel weg was. deze had ook demetalen scghakelaar.

veel succes
Math
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Contactslot W110 hapert

Berichtdoor Dester4749 » 30 jul 2017, 16:24

Hallo Oldtimerfriend, ik heb jou probleem gelezen en als je eens op Ebay.de of Ebay kleinanzeigen kijkt daar staan verschillende types te koop.
Ik wens je veel succes.
Gr,Dester4749.
Dester4749
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 247
Geregistreerd: 24 jul 2012, 19:47
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten