[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Waar zit deze massakabel en waar zorgt deze voor : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 apr 2024, 04:20

Waar zit deze massakabel en waar zorgt deze voor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Waar zit deze massakabel en waar zorgt deze voor

Berichtdoor Daniel » 25 aug 2017, 11:28

goedemorgen ik kwam deze losse massakabel tegen. waar hoort deze bevestigd en wat is nut van deze kabel. ik heb overal plaatjes gezocht op internet maar juiste bevestigingsplaats kon ik niet vinden. kan iemand mij hiermee helpen?

want als ik volgas geef houd mij m102 in.

Alvast bedankt
Daniel
Bijlagen
20170825_110513-1600x900.jpg
20170825_110513-1600x900.jpg (239.62 KiB)
Daniel
 


Re: Waar zit deze massakabel en waar zorgt deze voor

Berichtdoor RD500sec » 26 aug 2017, 14:01

Mijn 230TE van 1982 heeft daar geen massakabel zitten.
Mogelijk dat een later geproduceerde auto dat wel heeft.
Bij een W201 gaat er een massakabel naar het binnenscherm/ steun van ABS pomp als ik me goed herinner.

Een massakabel dient voor het maken van massa :handgestures-thumbup:
Latere motoren in de W201 en de W124 hebben meer electronica, luchtmassameter, gasklepschakelaar met meer functies, EHA voor de aanpassing van de brandstofdruk, daar zal deze extra massakabel noodzakelijk zijn om voor een goede massa te zorgen van het inlaatspruitstuk waar deze voorzieningen opzitten.
Heb jij nog de originele motor?

Inhouden kan meerdere oorzaken hebben, deze massakabel zal daar niet schuldig aan zijn.
Het kan een brandstof te kort zijn (filter?)
Maar ook een ontstekingsprobleem. (Rotor kap kabels bougies)
Of een luchtilter wat dicht zit.
Of...
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1315
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Waar zit deze massakabel en waar zorgt deze voor

Berichtdoor Daniel » 29 aug 2017, 22:36

bedankt voor je uitgebreide antwoord Richard. ik heb toch echt een originele motor, 102980. luchtfilter en benzinefilter zijn niet oud. ik denk dat ik eens mijn kleppen moet gaan stellen of bobine vervangen. ik had vandaag 150 km gereden en na 40 km begon het inhouden weer en als je van 120 gas losliet zag ik zwart rookpluimpje en de motor sputterde licht bij gas loslaten. . in het begin kon ik goed gasgeven en hard rijden tot 40 km na koude start. heel vreemd. Kan ook de luchtwegen zijn vermoed ik. Wordt vervolgd. of heeft iemand nog andere tip?
Daniel
 


Re: Waar zit deze massakabel en waar zorgt deze voor

Berichtdoor RD500sec » 29 aug 2017, 23:40

In het brandstofpomprelais zit een schakeling die ervoor zorgt dat de motor bij gas los en uitrollen geen brandstof gebruikt.
Op het binnenscherm zit een electromagneetklep klep, deze wordt aangestuurd door de microschakelaar op de gasklepbediening. De electromagneetklep stuurt de zwarte vacuum bediende klep onder het inlaatspruitstuk open en de benodigde lucht voor de motor gaat om de luchtweger heen, de luchtweger gaat naar de nul positie, geen inspuiting.
Het systeem werkt afhankelijk van snelheid en toerental. (Hall gever achterop de teller en klem TD)
Zijn de slangen van dit systeem nog goed?

Werkt de bediening van de gasklep nog goed? Heb je geen ruimte op de draaipunten? (Afstellen/ vervangen)

Werkt de microschakelaar goed? Hoor je hem klikken en meet je 0 ohm in rust en oneindig veel ohm als je gas geeft?

Is het brandstofrelais nog goed? Rijd eens zonder relais met de bus 30 in de sokkel van het relais doorverbonden met bus 87, de pomp draait dan continu, zonder tussenkomst van contactslot of relais. Op het relais staat de tekening waar je de bussen in de sokkel vind. Houd hij nu ook in? (Kick down zal nu niet werken, brandstof afsluiten bij uitrollen ook niet)

Zwarte rook duidt op te veel brandstof, wat is het gebruik van de auto?
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1315
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Waar zit deze massakabel en waar zorgt deze voor

Berichtdoor Daniel » 24 sep 2017, 23:04

even teugkoppelen wat het probleem was:

ik heb het probleem opgelost met het inhouden en zwarte rook. ik heb de themozeitschalter onderdeelnummer A0065451124 vernieuwd en nu start de auto ook gelijk met hoger toerental 800 was iets lager.
zojuist 100 km gereden en reed weer als van ouds. kijkdozen deed het weer en niet meer inhouden en stotteren. Ben weer blij

bedankt voor de tips
Daniel
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten