[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Stromberg 175 cdtu stroomt over W123 230 m115 : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 28 maart 2024, 20:57

Stromberg 175 cdtu stroomt over W123 230 m115

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Stromberg 175 cdtu stroomt over W123 230 m115

Berichtdoor Guido » 14 sep 2018, 21:34

Beste forumleden,

Heeft iemand een idee:
Gisteren rook ik ineens een benzinelucht. Lid van de ANWB dus toch maar gebeld want hij lekte best behoorlijk. Wegenwacht arriveerde en toen was er ineens niets aan de hand:-( hij dacht aan de vlotter welke zou kunnen blijven hangen maar kon wel weer rijden, eerdaags maar schoonmaken was het advies. Naar huis gereden en vanmorgen weer naar t werk. Al met al zon 60 km.Vandaag wederom benzine lucht en lekkage onder de carburateur. ( lijkt bij de aansluiting van de benzineslangen vandaan te komen. Stoppen leek het niet meer te doen. De slangen even stukkie afgeknipt en gemonteerd, helaas nog steeds lekkage. Vanavond de carb maar gedemonteerd. De vlotter gaat echter heel soepel en zonder weerstand. Iemand een idee wat het nog meer kan zijn? Atf heb ik gisteren daarna gecontroleerd en een heel een klein beetje bijgevuld. Dus dat verwacht ik ook niet. Een paar weken terug is de benzinepomp vervangen bij een garage, maar sinds dien zeker 300km gereden lijkt me er ook niet mee van doen te hebben toch?
Groetjes, Guido
Guido
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 23 nov 2015, 22:50
Woonplaats: Kortenhoef
Roepnaam:
Type wagen: 230
Bouwjaar: 1978
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Stromberg 175 cdtu stroomt over W123 230 m115

Berichtdoor Guido » 15 sep 2018, 17:36

Korte update:
Vandaag maar eens ef eea onderzocht, vlotter blijft goed drijven en is niet lek, vlotternaald/vent iel werkt prima( gedemonteerd, en blazen) zonder weerstand oid. Ik verdenk het retourmembraam ervan, die is gescheurd en de lekkage leek ook uit die hoek te komen dus maar een revisiesetje besteld. Hoop dat dit het is..Gelijk vast een aantal delen waaronder de autoshoke schoongemaakt, snap nu waarom ie iet werkt(e) alles zat lekker vast.
Guido
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 23 nov 2015, 22:50
Woonplaats: Kortenhoef
Roepnaam:
Type wagen: 230
Bouwjaar: 1978
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Stromberg 175 cdtu stroomt over W123 230 m115

Berichtdoor Guido » 22 sep 2018, 10:03

Het bleek inderdaad het membraam te zijn voor de aan/retourleiding van de benzine. Nu de carb er toch af was gelijk maar eens goed schoon gemaakt. De gasschuif/cilinder was aan 1 kant helemaal zwart, en het carburateurhuis ook. De membraam was nog heel maar erg dun. Alles goed schoon gemaakt met wd40 en carburateur reiniger en de boel weer geïnstalleerd.t was direct starten lopen. Nog even naar de bedrading voor aan het shokehuis gekeken. Hier kom ik ondanks het schema in een ander topic hierover niet helemaal uit. Er blijken 3 afgedopt draden die richting op te gaan. De stekker op het shokehuis heeft er echter maar 2. + en - er is ook een draad aangesloten op de (stationairafsluiter?) Op het inlaatspruitstuk. Waar is dan die 3e losse van? Iemand een idee?Gelijk ook even check gedaan in de rotorkap. De puntjes zijn redelijk afgesleten, voorzichtig een stukje schuurpapier erdoorgeehaald. De rotor zelf was ook het en der zwart verkleurd dus even opgepoetst met wd40 en voorzichtig schoongeschuurd. Ik overweeg binnenkort toch maar nieuwe puntjes( alleen geen ervaring met monteren qua tijdstip) maar dat komt dan wel en denk ook een setje van velleman.althans daar lees ik een hoop positieve verhalen over. In ieder geval loopt en rijdt de Benz nu weer een stukkie soepeler en starten gaat weer snel, dat was hiervoor vaak toch even doorstarten met gas bijgeven. Wordt vervolgd.
Guido
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 23 nov 2015, 22:50
Woonplaats: Kortenhoef
Roepnaam:
Type wagen: 230
Bouwjaar: 1978
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten