[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
vreemd geluid cylinderkop : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 29 maart 2024, 17:16

vreemd geluid cylinderkop

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

vreemd geluid cylinderkop

Berichtdoor hitachi300 » 11 jun 2019, 11:49

Hallo beste forummers,

Na cylinderkop renovatie, nieuwe bouten, koppakking, nokkenas en nette kleppen ging alles goed totdat....!
In een ander topic waar ik al veel heb gelezen over cylinderkop en bouten, heeft de betreffende monteur van hier jammer genoeg niet die parate kennis in huis om de klus goed te klaren zoals uitgelegd in het bouten natrek topic.
Dus ik begin opnieuw met de kop eraf te halen, geen scheurtjes en pakking nog heel.

Hoe is het gebeurd, na een kort ritje vloog de temp van het water omhoog en had het eigenlijk niet eens direct in de gaten omdat alles normaal bleek te zijn. Motorolie temp. 80 graden. Auto aan de kant en een slang van het koelsysteem was minimaal gescheurd, het spoot er in een soort verneveling uit.
Stapvoets terug was kort bij huis en in de avond en heb haar onder de carport gezet.

De volgende dag was ik wel benieuwd naar de gevolgen ervan, maar geen vastloper gehad dus ik was optimistisch. Startte in een keer maar een ploffend geluid bij cyl 1, wartel los van de verstuiver en het geluid is weg. Compressie gemeten OK, daarna dacht ik misschien de verstuiver die dat geluid maakt. Verstuiver zat los en die eruit gehaald en dacht het probleem ook op te lossen. Na montage verstuiver (schoongemaakt) met een hitteschildje geluid bleef hetzelfde.

Toen dacht ik we halen de kop eraf en aanschouwen wat het probleem nu werkelijk is, de bouten zaten los. Hoe kan dat nu weer?? het hele verhaal wat mis kan gaan staat omschreven in dat natrekken bouten topic en dat verklaart heel veel.

Maar wat is dat geluid nu en waar komt dat vandaan? Het lijkt net zoiets als een niet goed sluitende uitlaatklep, beetje gas geven en het geluid wordt luider wat snerpende. Ik wil proberen er achter te komen waar dat geluid vandaan komt en misschien heeft een forumlid dit wel eens eerder meegemaakt.
Mijn visie is, bouten zaten los dus bij cyl. 1 zou er dus langs de koppakking compressie druk kunnen ontsnappen wat je dan hoort. Klepzitting misschien?

Ik zou het graag gaan horen wat jullie ervan vinden.

HG, willem
hitachi300
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 11 jun 2019, 10:56
Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten