[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Dorfmeister : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 apr 2024, 13:30

Dorfmeister

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Dorfmeister

Berichtdoor Dorfmeister » 27 mei 2009, 21:13

Hallo allemaal. Vanuit Overijssel ben ik mij sinds kort aan het orienteren op een W123.Ik ben me suf aan het lezen op deze en andere sites en heb de Duitse W123 "bijbel" besteld om goed beslagen ten ijs te komen. Ik heb al wel enige klassieker ervaringen. We bezitten een prachtige klassieke Mercedes camper MB308 (M115 blok, 116d km gelopen)uit 1979 met Hebocar fabrieksopbouw. Hiervan zijn er maar zo'n 50 gemaakt door de firma Hebo uit Twente. Daarmee trekken we zomers door Europa en bezoek ik menig muziekfestival in binnen- en buitenland.
Daarnaast rij ik al een aantal jaren vrijwel dagelijks voor woon- werkverkeer in mijn prachtige robijnrode Volvo Amazon (1967 op LPG), deze wil ik gaan verkopen/inruilen om plaats te maken in mijn garage voor een prachtige W123 liefst een T model. Dit vanwege de grotere binnenruimte, wat wel handig is met jonge kinderen.Waarschijnlijk een 230TE of 280TE (LPG geen bezwaar) 0f 240TD of 300TD, liefst van de derde serie vanwege de betere roestbescherming af-fabriek. Ik ben kritisch op zoek naar een goed (aantoonbaar)onderhouden, roestvrije en betrouwbare Kombi met dattel of beige interieur. Kleurvoorkeur: eibengrun, donkerblauw, mimosageel of rood (niet Engels rood). Automaat geen bezwaar. Mocht iemand iets weten dat aan dit profiel voldoet of zelf een goede Amazon zoeken (met taxatie en complete onderhoudsgeschiedenis sinds invoer in 1994 vanuit Zweden), dan hou ik mij aanbevolen. Voorlopig blijf ik mij verdiepen in alles wat te maken heeft met de W123 en hoop hier op net zulke warme contacten met W123 liefhebbers,als ik via de Volvo Klassieker vereniging ervaren heb.
Mijn eerste ervaringen zijn reeds positief en ik voel me hier al thuis!
Dorfmeister
 


Re:Even voorstellen

Berichtdoor Roel280€ » 27 mei 2009, 22:13

Welkom!
De ervaring leert dat de uiteindelijke auto wel eens helemaal niet overeenkomt met het eerste lijstje wensen. Uiteindelijk ga je toch voor de beste bak. Misschien is het wel een prachtige Saharagelber 200T of zo. Of iets anders... Maar een goede zoektocht toegewenst!
Roel280€
 


Re:Even voorstellen

Berichtdoor Markparket » 30 mei 2009, 01:53

Herr Dorfmeister,

Welkom hier!

Wat Roel zegt: staar je niet blind op je wensenlijst.
Je zal tijdens je zoektocht erg veel rotzooi tegenkomen (ook in het buitenland) en uiteindelijk ga je voor een harde originele W123 met aantoonbaar onderhoud en boekjes ed en waar duidelijk nog niet aan is gerommeld...

Ik ging voor een 280TE of 300TDT, liefst antraciet, fully loaded met leer, airco, automaat, getint glas, CV, Tempomat, ach noem maar op.

En heb nu.....

Een Weizengelber 200 sedan;-)

Met automaat, schuifdak en getint glas, dat dan weer wel;-)

Succes met je zoektocht!
Markparket
 


Re:Even voorstellen

Berichtdoor Dorfmeister » 30 mei 2009, 13:05

Bedankt voor de reacties Mark en Roel. Mijn zoektocht is in volle gang. Inderdaad zal de uiteindelijke aankoop wel anders kunnen uitpakken dan de droomauto die ik nu voor ogen heb. Het moet een goede mix van verstand en gevoel zijn. Ik ben er wel uit dat de auto (zo veel mogelijk) roestvrij moet zijn en een aantoonbare onderhoudsgeschiedenis dient te hebben en de kleur moet mij wel aanstaan (auto's zijn voor mij ook emotie). Dus een blauw dash en stoelen wordt voor mij niet wat. Maar wellicht toch een mooie 200 sedan met Dattel interieur is zeker niet uitgesloten. Dit rijdt waarschijnlijk ook nog zuiniger. Kan je met zo'n 200 109 pk motor lekker meekomen? Nu eerst nog mijn Amazon zien te verkopen.
Dorfmeister
 


Re:Even voorstellen

Berichtdoor siko13 » 30 mei 2009, 15:54

ik heb een 230 met 109 pk en daarmee kan ik goed mee komen deze heeft wel iets meer trekkracht maar het allemaal goed te doen verwacht geen racewagen maar een cruiser lekker op het gemakkie
siko13
 


Re:Even voorstellen

Berichtdoor Markparket » 30 mei 2009, 21:18

Ik kan met de M102 2 liter met automaat prima meekomen.

Zelfs met caravan van 1.100 KG geen enkel probleem;-)
Markparket
 


Re:Even voorstellen

Berichtdoor DikkieDick » 30 mei 2009, 23:22

Dorfmeister, welkom. Ben wel benieuwd naar die camper. Heb je er foto's van?
En euh... wat bedoel je met de duitse w123-bijbel?
Zelf met jonge kinderen gaat het goed met de 220D. We willen er deze zomer ook mee op vakantie. Een stationwagen is denk ik wat idealer qua ruimte, maar we zullen het zien. Gemerkt dat er aardig wat ingestouwd kan worden. En ben zelf op dit moment op zoek naar dakdragers en een dakkoffer, om toch net dat beetje extra bagage voor de vakantie mee te kunnen nemen. ;-)
Volvo Amazon is ook niet verkeerd. Heeft hetzelfde bouwjaar als mijn Kever die moest wijken voor de W123, maar de Kever was toch meer geschikt voor alleen mooi weer en eigenlijk gezien de ouderdom te zonde om het hele jaar buiten te hebben staan, wat overigens niet wil zeggen dat het voor de MB niet zonde is om hem het hele jaar buiten te hebben staan, maar die kan er, m.i., net iets beter tegen. In ieder geval is ie beter bestand tegen de afgelopen winter. Vrees dat ik met -10 de kever niet aan de praat had gekregen. ;-)
DikkieDick
 


Re:Even voorstellen

Berichtdoor 200d 1982 » 31 mei 2009, 08:57

Toch zijn het prachtige auto's de W123 T modellen, waar Dorfmeister zijn zinnen op heeft gezet. Zelf heb ik ook de wens om ooit zo'n T model met 7 zitplaatsen te bezitten. Hieronder een veelbelovend exemplaar, welliswaar geen 7 zitter, maar aantrekkelijk is hij wel:
http://list.auto-commerce.nl/view/autop ... &template=

Het prijskaartje moet wel bij je passen.

groet Eric vR
200d 1982
 


Re:Even voorstellen

Berichtdoor Dorfmeister » 02 jun 2009, 14:49

Ik zal proberen een foto van de camper te plaatsen, Dick. Eerst even uitvogelen hoe dit moet.
Met de Duitse W123 bijbel bedoel ik het boek van Michael Rohde en Jens-Peter Sirup over alle ins en outs van de W123.
groet Dorfmeister.
Dorfmeister
 


Re:Even voorstellen

Berichtdoor Dorfmeister » 02 jun 2009, 14:54

Bij deze een foto vanonze MB308 camper uit 1979 op het strand in Denemarken (M115 230 blok 85 pk) met originele Hebocar opbouw. We zijn net terug van een zonnig Pinksterweekend kamperen.

Dorfmeister
 


Re: Even voorstellen

Berichtdoor MB#L206D#1975#HEBO » 30 okt 2019, 19:19

Hoi tukker (lol),
in 1983 kocht ik ook een MB W123 (240D) en die was pas 7 jaar oud. Roesten als de ziekte.
Vooral onderin de deuren en de randen om de wielkasten vd achterkant.
Dat laatste probeerde ik weg te krijgen en kwam aan het einde in de kofferbak uit. Eén groot gat waar origineel 4 staalplaten over elkaar heen liepen.
nb Ook had 1 cilinder veel te weinig compressie. Waarschijnlijk doordat de vorige eigenaar veel te vaak laag in toeren gereden had. Dus als je er één gaat bekijken, neem dan iemand met verstand ervan mee.
OVER JE HEBO
ik heb er tijdelijk twee met MB's met die bolle neusjes er onder uit 1974 en 1975, en ben bezig met de geschiedenis vd Hebo. Verzamel plaatjes van alle 42 (dus niet 50) Hebo's met kenteken bouwjaar en motor type.
Heb jij scherpe foto's van je camper? Zo ja je kan me een persoonlijk bericht sturen op Facebook - Jan Wiebing
Mijn profiel foto is altijd met een oer Hollandse molen (en 1 vd 2 Hebo's van mij)
nb Wordt ook lid van de Hebo Car campers groep op facebook https://www.facebook.com/groups/1851850128294656/
en bij deze groep zitten ook veel Hebo bezitters https://www.facebook.com/groups/138402600132745/
MB#L206D#1975#HEBO
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 30 okt 2019, 17:44
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten