[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Geen geluid in W123 : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 19 apr 2024, 11:08

Geen geluid in W123

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Geen geluid in W123

Berichtdoor Mr.W123 » 10 nov 2006, 12:58

Beste W123-ers,

Ik heb onlangs een VDO-Dayton MS4400 in de Benz gemonteerd. Dat is een radio + navigatie. Hij was niet nieuw, maar zat netjes in de doos met boekjes en al...

anyway,

zaakie gemonteerd en alles werkt 100%, totdat ik en muziek-cd draaide. Ik hoor eigenlijk helemaal geen bass, ook niet als ik mp3-tjes afspeel. Eigenlijk gewoon helemaal nooit. Als ik de loudness helemaal opengooi en de equalizer wat kietel, wil ie wel wat doen maar nog steeds klinkt 't voor geen meter.:( :(
Ik heb voorin 3-weg speakers van Pioneer (80 Watt)en achterin 2-weg speakers van JBL (50Watt). Daar zou toch wel wat muziek in moeten zitten.
Ik heb toch echt het idee dat mijn oude radio-cd speler toch meer bass gaf.

Kan er iets in de versterker kapot gaan zodat je geen bass hoort ofzo?? Zou ik een exteren versterker aan kunne sluiten? Ik heb aan de achterzijde van de radio nog 'n plekkie over bij de voeding en speaker stekker!!
Rene
Avatar gebruiker
Mr.W123
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 06 jan 2006, 18:07
Woonplaats: Wagenberg
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:Geen geluid in W123

Berichtdoor Pietje » 10 nov 2006, 20:30

Hoi!
Als je + en - polen omgedraaid zitten gaan je conussen ACHTERuit in plaats van vooruit. Dat resulteerd in ieder geval tot slechte prestaties van de lage tonen.

Als er slechts 1 speaker verkeerd zit, werken de speakers elkaar tegen, dus 1 gaat vooruit, de ander achteruit. resultaat: bass nihil.

Verder:
Ik ken het geluid van VDO niet, maar weet wel dat er veel verschil zit in de merken onderling.
Sony bijvoorbeeld is ook geen sterke in het weergeven van bassen.
Met de Sony's die ik heb meegemaakt heb ik zelfs ervaren dat de radio 'over zijn nek' ging als ik de loudness en bass gebruikte en dat niet eens op heel hoge volumes. m.a.w. het geluid werd zeer vervormd weerhegeven.

Mijn voorkeurmerken voor geluid met een lekker laag zijn: Pioneer, Kenwood en JVC

En als je dan nog niet tevreden bent: plaats een woofer in je kofferbak. Je zal dan wel een extra versterker nodig hebben ook.<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2006/11/10 19:33
Pietje
 


Antwoord:Geen geluid in W123

Berichtdoor Lode » 10 nov 2006, 20:36

Maar luitjes toch.
In een deftige oude heer als de 123 hoort toch geen boombox? Lang leve mijn mono Becker Europa met twee originele speakertjes in het dashboard!!! En nog een redelijk goed geluid ook :)
Groeten van Lode uit de Werkstad(groep)
Lode
 


Antwoord:Geen geluid in W123

Berichtdoor Motormongool » 11 nov 2006, 02:37

on-topic: ik zou ook denken dat je de polen verkeerd om hebt zitten.('uit fase')

Overigens zal je toch nooit veel bass in de auto kunnen krijgen met alleen de speakers. Voorin heb je max. 10 cm diameter, en achterin zijn de gaten 12cm... Met dergelijke speakers zul je nooit een behoorlijke bass krijgen. Zowel voorin als achterin ben je ook gebonden door gebrek aan (inbouw)diepte, hetgeen ook niet bevorderlijk is voor een mooie bass weergave.

Geen boombox? Kwestie van principes...Zolang ze bij Becker geen radio's met USB-ingang maken houd ik het zelf bij JVC. Wel ongelooflijk cool zo'n oude Mercedes met een strak geluid erin :P Een pianoconcert van Rachmaninov klinkt een heel stuk beter met een hedendaagse installatie met dito speakers dan met een oude (Becker)radio met de oorspronkelijke speakers.(van een paar Watt...)
(Al besef ik dat ik hiermee wellicht tegen gevoelige schenen schop, het is niet beledigend bedoeld).

Sinds ik m'n 240D heb (eind augustus) heb ik er al bijna 10.000Km op zitten, veel meer dan gepland! Wat ik maar wil zeggen: Ik rij graag in de auto, voel me er erg op m'n gemak.Het is dan ook een prima plek om eens rustig naar muziek te luisteren, die moet dan wel van goede kwaliteit zijn, vandaar mijn keuze voor comfort boven originaliteit.Overigens heb ik alle oude materialen bewaard, kan het zo weer terug zetten.<br><br>Bericht gewijzigd door: Motormongool, op: 2006/11/11 01:56
Motormongool
 


Antwoord:Geen geluid in W123

Berichtdoor benedendijker » 11 nov 2006, 23:01

Beste mensen ,
Wat geen geluid, ik roep om hulp, zo hard dat heel Benzrijdend Nederland me kan horen.

CLINI CLOWNS
Zie Forum algemeen welkom thuis Jurgen
AD (Benedendijker);)
benedendijker
 


Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten