[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
W123 230E Vervangen van hoesje onderste fuseekogel : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 19 apr 2024, 02:54

W123 230E Vervangen van hoesje onderste fuseekogel

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

W123 230E Vervangen van hoesje onderste fuseekogel

Berichtdoor FransvanKollem » 04 mei 2021, 18:05

Graag een berichtje over do's en dont's bij het vernieuwen van een gescheurd hoesje van een onderste fuseekogel.

Ik heb wel allerlei gegevens gevonden over het vervangen van de kogels. Dat is voorlopig niet mijn bedoeling.

Kan dat zonder de draagarm volledig te verwijderen?
ik heb een set trekkers geschikt voor stuurkogels en fuseekogels.

Frans van Kollem
Avatar gebruiker
FransvanKollem
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 07 apr 2011, 10:27
Woonplaats: Zuiddorpe, Zeeuws-Vlaanderen
Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1983
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: W123 230E Vervangen van hoesje onderste fuseekogel

Berichtdoor Jeroen » 04 mei 2021, 18:51

Ik heb onlangs de linkervoor fuseekogel vervangen.

Je zal toch echt de complete poot moeten loshalen om het hoesje te vervangen denk ik.

Sommige mensen laten de schokbreker de complete kracht opvangen. Dat vond ik te gevaarlijk, dus toch maar met een veerspanner aan de gang gegaan. Overigens, grappig genoeg, het Amerikaanse Official W123 werkplaatshandboek houdt het erop dat gewoon een krik plaatsen onder de veer genoeg is.

zie hier, helaas allemaal in het Engels:

https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-y ... ost4937051

Succes ermee

Jeroen
Avatar gebruiker
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1321
Geregistreerd: 09 apr 2006, 20:30
Woonplaats: Spijk, gemeente Lingewaal
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten