[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Audio zonder radio : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 apr 2024, 01:55

Audio zonder radio

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Audio zonder radio

Berichtdoor Mr.W123 » 17 apr 2021, 16:43

Ik heb momenteel geen radio in de W123. Nu houd ik best van een stukje muziek, maar ik wil geen hypermoderne radio in het interieur van de Benz en een originele oude radio heeft weer geen bluetooth tbv Spotify of andere radio-apps.

Ik vroeg me af; zou het mogelijk zijn om inbouwspeaker voorzien van bluetooth te plaatsen? Dus ergens verstop je een versterker/ontvanger voor bluetooth en daar sluit je je interne speakers op aan. Dan laat ik de ruimte is het dashboard voor de radio lekker afgesloten.

Iemand een idee? Of hoe doen jullie dat?
Rene
Avatar gebruiker
Mr.W123
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 06 jan 2006, 18:07
Woonplaats: Wagenberg
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Audio zonder radio

Berichtdoor Zozo » 27 apr 2022, 08:08

Ikzelf heb de Blaupunkt Toronto 420 BT ingebouwd die niet misstaat en ook niet erg opvalt in het oudere interieur. Onder de bestuurdersstoel ligt dan ook nog de Blaupunkt subwoofer om de bas tonen wat meer te pimpen. De Bluetooth werkt gemakkelijk en perfect, maar koppelt echter maar 1 device, indien alles van de smartfoon komt is dit geen probleem. Ook kan er een SD kaart in en heeft een USB poort. En microfoon aansluiting, die bij mij perfect weggewerkt zit achter de voorruit rubber.

Leukigheidje die erbij zit is i.v.m. Duits merk dat je de display taal dus ook in het Duits kunt laten weergeven. Dan wanneer je de radio uitschakelt zie je bv. 'Aufwiedersehn' op het scherm voorbij komen. Draai je aan de knop zie je "Lautstärke" Ik vind dit wel bij een W123 boot passen. Bijrijders die het opvalt kunnen er ook wel mee lachen.

Maar de Toronto schijnt definitief uitverkocht te zijn.

Wil je iets klassieker uiterlijk Blaupunkt Bremen SQR 46 Dab - Youngtimer Autoradio - Bluetooth, lijkt qua design wel een beetje op de Oude Becker Europa uit de 80'r jaren vorige eeuw. Is wel wat aan de prijs.
https://www.venderparts.nl/blaupunkt-br ... FEQAvD_BwE

Of de Blaupunkt Barcelona 200 DAB BT die de helft goedkoper is.
https://www.autosound24.nl/blaupunkt-ba ... NAQAvD_BwE

Zijn geen lelijke dingen, goed kwalitatief Duits merk, betaalbaar en vallen niet erg op en ben je toch van alle moderne gemakken voorzien..

Je zou eventueel ook voor een simpele FM transmitter kunnen gaan. Daar plug je de smartfoon in met een jack. Je zet de transmitter op een vrij FM kanaal en de oude ingebouwde radio ontvangt dit signaal dan als radio signaal. Ga je eventueel met wat maten toeren, kan iedereen binnen het zendbereik van je transmitter dezelfde muziek meeluisteren. Uiteraard ook de telefoongesprekken. In dat geval is een te sterke zender misschien wat privacy gevoelig. Maar FM transmitter is meest simpele oplossing ook die zijn inmiddels verkrijgbaar met bluetooth om de jackplug te omzeilen...

Wil je een bluetooth ontvanger/versterker ergens verstopt inbouwen waar je de luidsprekers op aansluit kan dit ook al tegenwoordig. Geen idee van de geluidskwaliteit. Maar er zijn verschijdene modulles te vinden.
https://www.amazon.nl/Bluetooth-Verster ... WD6C4&th=1
Avatar gebruiker
Zozo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 517
Geregistreerd: 16 jan 2011, 19:35
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Audio zonder radio

Berichtdoor MBBelgium » 27 apr 2022, 11:51

Of je kan in je oude radio bluetooth laten inbouwen. Ik heb er al verschillende omgebouwd.
MBBelgium
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 587
Geregistreerd: 28 jun 2014, 18:31
Woonplaats: Vlaams Brabant
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast