[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Hoeveel schakels enkele ketting W123 200 benzine? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 apr 2024, 19:05

Hoeveel schakels enkele ketting W123 200 benzine?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Hoeveel schakels enkele ketting W123 200 benzine?

Berichtdoor Edwin_123 » 20 dec 2022, 11:20

Ik zal het maar opbiechten... Maar ik liep dus met de gedachten om mijn W123 te verkopen omdat ik echt geen trekhaak kon vinden voor deze auto... En ik in de tussentijd ook nog een E30 (sorry, van dat andere Duitse merk) heb gekocht welke dus wel een trekhaak heeft.

Maar goed, na enkele lange ritjes met de W123 toch maar besloten om de auto van Marktplaats te halen en deze te houden. Nog sterker: op dit moment wordt er LPG ingebouwd.

Nu wil ik de enkele distributieketting van de W123 gaan vervangen, nog niet noodzakelijk, maar gewoon preventief.
Ik ken de historie niet van de auto en na mijn roest verrassing zet ik toch vraagtekens bij de onderhoud die de auto vroeger gehad heeft.

Alleen nu heb ik dus een vraag; als ik op kenteken zoek naar enkele ketting op de diverse sites dan krijg ik op een aantal sites te zien dat ik een ketting van 106 schakels nodig heb, terwijl er op andere sites 108 schakels worden beschreven. Dus welke ketting heb ik nodig?

Ik heb een 2 liter benzine W123 van het bouwjaar 1982
Edwin_123
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 02 nov 2022, 01:33
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Hoeveel schakels enkele ketting W123 200 benzine?

Berichtdoor Jeroen » 21 dec 2022, 16:40

Ik zou het even checken bij een van de gerenommeerde mercedesonderdelenleverancies, zoals Merco in Tilburg of gewoon even de Mercedes dealer vragen.

Ik heb het een tijdje geleden gedaan. Leuk klusje. Ik had er wel een speciaal kettingpons voor gekocht (HBM). Je kan ook wel gewoon klinken, maar met zo’n ponsje gaat het toch wat meer beheerst.

Je zou ook moeten overwegen om de kettingspanner te vernieuwen. Er staat op deze site veel informatie met betrekking tot de vervanging van de ketting op jouw M102 motor, dezelfde als die van mij.

Succes

Jeroen
Avatar gebruiker
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1321
Geregistreerd: 09 apr 2006, 20:30
Woonplaats: Spijk, gemeente Lingewaal
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten