[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
vermogen dieselpomp om616 : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 28 maart 2024, 11:54

vermogen dieselpomp om616

Specifieke zaken voor de Heckflosse, Ponton, Pagode, en ouder omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

vermogen dieselpomp om616

Berichtdoor Rover » 24 maart 2023, 13:04

Hallo Mercedes liefhebbers

ik heb een oude Mercedes bus, Mercedes 319 met een om616 72 pk moter. De meter loopt prima. Heb de pomp ooit laten afstellen met een zo zuinig mogelijk gebruik. Nu ik wat onderhoud aan het doen ben zou ik de pomp wellicht een ietsie meer vermogen willen laten leveren. Schijnt een schroef/bout te zijn aan achterzijde pomp die je met steeds een kwartslag draaien zou moeten afstellen. Hoorde dat dat een beetje trial and error is. Kortom net zo lang draaien, ik geloof linksom totdat de muiter gaat roken en dan een kwartslag terug. Hoorde van erkend bedrijf dat ze dat gewoon doen door met een andere auto achter je te gaan rijden en dan kijken naar het rookgedrag. Is het echt zoo simpel? dan wil ik henzelf ook wel proberen. Idee is eerst de kleppen te stellen en wellicht de verstuivers te checken ook. De kleppen die zullen wel een iets bijgesteld dienen te worden. De verstuivers lijken me nog prima maar wie weet. Wie weet meer over dit onderwerp? is een om616 pomp die met een venturi werkt. Govert heeft me ooit heel goed geholpen, is actief op het forum ook. Fijne middag allen!
Rover
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 20 dec 2022, 13:52
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: vermogen dieselpomp om616

Berichtdoor Weizengelb » 25 maart 2023, 14:38

Hoi Rover,

De 72PK motor vanaf 1979 heeft een mechanisch geregelde pomp in tegenstelling tot de eerdere pneumatisch geregelde pomp.
Volgens mij is de mechnische pomp iets moeilijker af te stellen, kan eerder gaan zagen etc. zou ik moeten nakijken in het boek of je hier ook zo aan de vollast schroef kan draaien om meer in te spuiten.

Als hij nu goed loopt zou ik er niet zo maar aan gaan draaien, ik denk dat er weinig winst te behalen valt, maar goed.

Groeten Math
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: vermogen dieselpomp om616

Berichtdoor resultit » 25 maart 2023, 16:16

Gewoon afblijven is mijn advies zijn nog veel andere dingen die je eerst kunt doen "verstuivers lijken nog goed"
dat is iets wat je niet kunt zien aan de buitenkant zou deze eerst laten testen op sproeibeeld en openingsdruk
kleppen stellen , compessie meten zorg dat alle brandstof filters vernieuwd zijn, de stangen van gasklep en de constructie die er achterzit goed gangbaar.

grt Peter
resultit
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 291
Geregistreerd: 05 feb 2008, 16:45
Woonplaats: Oss
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten