[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
elektronische ontsteking : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 apr 2024, 10:11

elektronische ontsteking

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

elektronische ontsteking

Berichtdoor Hermen123 » 07 mei 2023, 21:55

Beste formleden;

Mijn 230 (W123 uit '79, met de M115-motor dus, heb ik opgeknapt in 2018-2019. Ik rijd sindsdien op LPG.
Ik overweeg elektronische ontsteking in te bouwen, maar voordat ik daar (veel) geld aan uitgeef ben ik benieuwd of er hier op het forum ervaringen mee zijn. (123-ignition oid)
Zowel m.b.t het rijden met de ontsteking, als met betrekking tot het inbouwen. De informatie die ik op internet vind roept vooral meer vragen op...
Ik hoor graag van jullie!
Hermen123
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 27 apr 2015, 12:52
Roepnaam:
Type wagen: 230
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: elektronische ontsteking

Berichtdoor Wiebren240D » 11 mei 2023, 14:51

Hoi Hoi

ik heb er een elektronische ontsteking op gezet voldoet goed
was niet echt duur zelf even solderen en in een bakje plaatsen en aansluiten.
ik meen dat het iets van 15 euro heeft gekost is wel een paar jaar geleden maar doet het tot heden prime.

wens je suc6
met de groeten van Wiebren ut Snits telnr 0620659789
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4186
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: elektronische ontsteking

Berichtdoor RD500sec » 11 mei 2023, 18:06

Dan heb je niet de 123 ontsteking gebruikt waar Hermen het over heeft.
Als ik je goed begrijp, heb je nu nog steeds puntjes, maar gaat daar een schakelstroom door die de elektronica stuurt, en niet, zoals bij een punjes systeem, de volle werkstroom.

Er zijn ook systemen die de puntjes vervangen, een schijfje met magneetjes die langs een pick-up draaien. Dit wordt in de verdeler gebouwd, puntjes en condensator vervallen, er komen 2 draden uit de verdeler, 1 gaat naar de +15, de andere naar de klem 1 Van de bobine.
Dit is de ignitor van Pertronics, ik heb er goede ervaringen mee.
https://pertronixbrands.com/collections ... x-ignition
Inmiddels ook best prijzig, ik heb er toen 35 gulden voor betaald :dry:
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1315
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron