[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
motor 230TE houdt in : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 04 mei 2024, 11:59

motor 230TE houdt in

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

motor 230TE houdt in

Berichtdoor Motormongool » 30 nov 2006, 23:54

Geachte leden,

Vorige week viel mijn 230TE opeens stil. Enkele dagen later verdeelkap en rotor vervangen. Rotor vervangen was wel nodig, de oude lag in stukken onder de verdeelkap, was niet veel meer van over. Wat me nu opvalt is dat de motor merkbaar inhoudt, optrekken wil niet meer lekker...

Auto rijdt op benzine, geen gas. Voordat bovenstaande gebeurde reed de auto nog prima.

Nu moet ik wel zeggen dat ik vorige week nog wel geprobeerd heb de motor te starten, daarbij klonk af en toe een akelige knal, compleet met rookpluim uit de uitlaat. (au au..)

Nu start de motor dus wel prima, rijden lukt ook, maar de motor maakt niet meer zo makkelijk toeren.

Waaar zou dit aan kunnen liggen??

Oh ja, ik heb wel al op het forum gekeken, maar kon geen ander topic over dit euvel vinden.<br><br>Bericht gewijzigd door: Motormongool, op: 2006/11/30 22:58
Motormongool
 


Antwoord:motor 230TE houdt in

Berichtdoor MarceldB » 01 dec 2006, 00:30

Heeft jouw 230 electronische ontsteking?

Heb je alle resten van de rotor weggehaald? Wellicht is er wat in de vervroeger terechtgekomen. Kijk eens of de rotor weer soepel teruggaat naar de beginstand als je hem met je vingers verdraait.
Je kunt ook de vacuumvervroeger testen door het slangetje met je mond aan te zuigen en te kijken of de ring met de vertandingen verdraait en weer terugkomt bij loslaten.

Het kan bij electronische ontsteking ook aan de module liggen.
MarceldB
 


Antwoord:motor 230TE houdt in

Berichtdoor Motormongool » 01 dec 2006, 00:35

Dag Guru :) Bedankt voor je reactie.

Het is een 230TE, zit er dan automatisch electronische ontsteking op?
Bij het verwijderen van de resten van de rotor vielen er inderdaad hele kleine restanten in de ruimte onder de rotor, maar ik kon niet alles daar weghalen, enkele stukjes vielen in wat neem ik aan de vervroeger is.

De vervroeger is het onderdeel waar je de verdelerkap op vastzet?<br><br>Bericht gewijzigd door: Motormongool, op: 2006/11/30 23:37
Motormongool
 


Antwoord:motor 230TE houdt in

Berichtdoor baszwolle » 02 dec 2006, 21:22

je vervroeger zit onder je rotor, als je aan het slangetje zuigt zie je, zoals het bericht hiervoor zei, de rotor verdraaien, als er iets tussen zit vervroegd de ontsteking niet en daar loopt hij niet prettig op. dat moet het haast wel zijn joh.

haal anders je ontsteking er ff af, merk hem wel even zoadat deze op dezelfde plaats terug komt, scheelt weer afstellen.

even op de werkbank op zn kop tikken.
baszwolle
 


Antwoord:motor 230TE houdt in

Berichtdoor Motormongool » 03 dec 2006, 03:32

Bedankt voor de tips, begin volgende week ga ik hier wat aan doen. Ik kan het me verbeelden, maar heeft het ook een negatief effect op je brandstofverbruik?
Oh ja, ik laat van me horen als het gelukt/niet gelukt is :P
Motormongool
 


Antwoord:motor 230TE houdt in

Berichtdoor MarceldB » 03 dec 2006, 15:31

Merk niet alleen de behuizing, maar let ook goed op in welke stand het draaiende gedeelte staat. Daarna moet je hem exact zo terugmonteren.
MarceldB
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast