[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
(nood)oplossing carterdruk/natte filters?diesels : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 apr 2024, 21:50

(nood)oplossing carterdruk/natte filters?diesels

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

(nood)oplossing carterdruk/natte filters?diesels

Berichtdoor 200d automatik 1979 » 23 maart 2007, 19:33

Ik heb op dit forum al veel gelezen over carterdruk bij diesels en natte luchtfilters. Mijn 200D heeft er geen last van gelukkig.

Maar heb wel een ervaring hierover te delen:

Mijn eigen ervaringen met carterdruk komen van mijn motor. Lees dit maar eens mischien is het met een W123 ook te gebruiken. In 2002 kocht ik een nieuwe overjarige TL1000S, Na het 1500km inrijden is de motor alleen gebruikt voor snelle Eifelritten en Circuit. Na 2x om de 1500km daarna een zeiknatte luchtfilter(olie) gehad te hebben, heb ik contact met de dealer opgenomen. Die had dit nog nooit meegemaakt en belde de importeur. En jawel er bleek een modificatie voor te zijn, normaal alleen bij de race-kit bijgeleverd.

Het zijn 2 slangetjes en een potje/reservoir.
De oliedamp gaat nu door slangetje 1 naar het resercvoir, waar ie weer vloeibaar wordt en door slangetje 2 terugkeert naar het carter.
De slangetjes zitten dmv een rubberen dop op de carterontluchting gemonteerd.
Ik heb het reservoir niet open gehad, maar daar zal wel minimaal een zeefje inzitten.

Heb je intresse in de complete specs, te bevragen bij Nimag BV suzuki importeur
-carterontluchtingsmodificatie TL1000S
-bj 2001

groeten Ton
200d automatik 1979
 

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten