[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
motor hapert bij constant toerental : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 apr 2024, 19:06

motor hapert bij constant toerental

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

motor hapert bij constant toerental

Berichtdoor Jerommekke » 10 apr 2007, 23:15

beste leden,

Ik heb sinds kort een Mercedes 230C uit Duitsland. Ik ben helemaal tevreden met mijn auto, alleen er is wel een probleem mee. Ik probeer al een tijdje de oplossing te vinden. Ik heb al een hoop zaken afgesteld, vervangen en gemeten. Niets mocht baten.
Het probleem doet zich voor bij een constant toerental (laag vacuum). Bij het optrekken is er niets aan de hand. Het lijkt dus geen benzinetoevoerprobleem te zijn. Het lijkt alsof de ontsteking af en toe weigert. Ook met de stroboscoop lijkt er soms een vonk te missen. Het probleem beperkt zich niet tot een cylinder. Bij alle cylinders is er het probleem.

Ik heb al de volgende dingen onderzocht/gedaan:
- voorontsteking afgesteld
- vacuumsysteem voorontsteking werkt
- contacthoek bekeken
- contactpunten afgesteld
- kleppen gesteld
- condensator vernieuwd
- bobine gecontroleerd
- voorweerstand gecontroleerd
- bougiekabels gemeten
- carbarateur schoongemaakt
- pakkingen/membramen carbarateur vervangen
- carbarateur afgesteld
- nieuwe benzine retourleiding

Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. Hebben jullie misschien een idee waar het in kan zitten? Alle tips of mogelijke oorzaken zijn welkom

Alvast bedankt
Jeroen Verwer<br><br>Bericht gewijzigd door: Jerommekke, op: 2007/04/10 23:54
Jerommekke
 

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten