[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
4 bak naar 5 bak 240TD : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 07 mei 2024, 15:37

4 bak naar 5 bak 240TD

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

4 bak naar 5 bak 240TD

Berichtdoor Osje » 26 jan 2007, 14:51

Hallo,

Ben aan het overwegen om mijn 4 bak te vervangen voor een 5 bak. Kan dit zomaar, of moet je een verkorte cardanas hebben vanwege feit dat een 5 bak langer is? Verder zou ik willen weten wat de toerenreductie is bij b.v. 120 km/uur. Hoor het gaag als iemand al eerder de overweging heeft gemaakt of er gewoon wat van weet.

Martijn
Osje
 


Antwoord:4 bak naar 5 bak 240TD

Berichtdoor Govert » 26 jan 2007, 15:08

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/07 17:13
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:4 bak naar 5 bak 240TD

Berichtdoor Wiebren240D » 26 jan 2007, 20:34

Hallo Martijn

jij wilt een 5 bak onder je 240TD bouwen ik denk dat je dan ook met je diffentrieel aan de gang moet.

want een 240D moter heeft maar 72 pk ik denk niet dat die moter sterk genoeg is om zijn werk naar behooren te doen.

ik denk dat het wel lukt maar het duurt lang voor je op snelheid bent is bij mijn W115/114 ook zo en dat is een 5 cylinder met 80 PK het mooiste is een 300D moter uit een W123 met 88PK die heeft er geen werk van.

of een 250 benzine en een 280 kan ook die motoren hebben PK,s genoeg

maar neem maar even kontakt met Boy en Willem op die weeten precies van hoe en wat

groeten Wiebren tel 0620659789
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4186
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:4 bak naar 5 bak 240TD

Berichtdoor Osje » 26 jan 2007, 21:54

Govert/Wiebren,

Bedankt voor de reacties, had al wel verwacht dat het niet een kwestie van er onderuitschroeven en er tussenhangen zou zijn.

Heb wel een CD-ROM met werkplaatshandboek waarin staat dat de 240TD standaard ook met een 5 bak geleverd kon worden type, 714.400, die gelijk is aan de bakken onder enkele benzine-types (280CE/280TE en nog wat types). Ik ga toch nog maar eens wat documentatie beter bekijken (bedankt voor de links) voordat ik over ga tot aanschaf van een 5 bak!

Groeten Martijn
Osje
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten

cron