[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
krassen : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 29 maart 2024, 00:22

krassen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

krassen

Berichtdoor johan » 21 jan 2007, 10:52

Hallo allemaal,

Vannacht heeft een of andere ........ met een scherp voorwerp krassen op mijn auto gemaakt. Achterdeur, achterscherm en kofferbak. De krassen zijn niet breed, maar wel redelijk diep. Weet een van jullie of-, en hoe dit te behandelen is zonder direct naar de spuiter te gaan. Alvast bedankt voor je reactie.

groet, Johan.
johan
 


Antwoord:krassen

Berichtdoor ketelbinkie51 » 21 jan 2007, 11:47

Hallo Johan,
Op precies dezelfde plekken als jij beschrijft was mijn wagen ook bekrast afgelopen zomer.
Diepe krassen krijg je niet weggepoetst met cleaner.
Ik heb de auto op de bekraste delen moeten laten overspuiten.
Als je geen all-risk verz. hebt wordt je niet blij daarvan want het karwei kostte rond €900,-.
Dus ik hoop voor je dat je ook een all-risk hebt.
Ik heb het laten doen door Möller auto-schade in R'dam.
Prachtig spuitwerk,je ziet er niets meer van.
Succes!

Fred
ketelbinkie51
 


Antwoord:krassen

Berichtdoor Semrick » 21 jan 2007, 11:48

Ha Johan,

Behoorlijk balen, om :sick: van te worden.

Ik heb dat jaren geleden ook een keer meegemaakt. (met een Volvo 440).

Ik heb het toen opgelost door de krassen strak af te plakken met (goed) afplakband. Hierna heb ik de kras met lak opgevuld. Ik heb dat toen gedaan met een lakstift maar ik adviseer je eigenlijk om wat 2 komponentenlak in jouw kleur te laten maken. Dit is wat dunner, droogt sneller en is harder.

Met deze werkwijze vul je de kras als het ware weer op. Na droging even polijsten en je ziet er bijna niks meer van. Helaas zul je het niet helemaal onzichtbaar weg kunnen werken (zonder plamuren en spuiten).
Soms moet je deze behandeling een paar keer herhalen voor het beste resultaat. Bij elke volgende laklaag wel elke keer met nieuw plakband afplakken.
Ik zou ook niet te lang wachten want zoals je zelf zegt zijn de krassen behoorlijk diep en is waarschijnlijk het blanke metaal bloot komen te liggen met alle gevaar van roest.

Veel succes ermee.

Groeten van Eric (van de Rijnstadgroep).
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:krassen

Berichtdoor johan » 29 jan 2007, 13:23

Het heeft even geduurd, maar alsnog bedankt voor jullie reacties.
De auto gaat deze week naar de spuiter.

m.vr.gr.
Johan
johan
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast