[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
wielkasten voor niet goed waterdicht. : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 apr 2024, 16:18

wielkasten voor niet goed waterdicht.

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

wielkasten voor niet goed waterdicht.

Berichtdoor henklith » 31 maart 2007, 17:01

Het leek me wel een goed tijdstip om maar even een nieuwe vraag te stellen, daar het toch rustig is op het forum (mooie weer :) ).
Mijn vraag is het volgende, links en rechts voor zitten achter de voorwielen van die wielkasten, die afgesloten zijn door het voorspatbord, een uitloper van de A-stijl, en een soort kunstof blad.
Dit kunstofblad heb ik al vervangen door een blad dat een stuk langer is dan het origneel (oude type) een soort lokarie.
Maar de spatborden sluiten doormiddel van een rubberstrip toch niet volledig af.
Waarschijnlijk is dit ook nooit 100% waterdicht te krijgen, bij zware regenval hoost er zoveel water door de wielkast ruimte, dat dit wellicht ook over de "lokarie" achtige beschermstrip loopt, en zo tocht in die ruimte achter de strip komt.
Dus wellicht moeten we er mee leven dat daar bijna altijd water terecht komt.
Maar dan, dit water doet daar betrekkelijk vervelende dingen zoals wij inmiddels wel weten.
Het vindt zijn weg, wel ergens langs de spatborden, of aan de andere kant van de A-stijl, kortom het koms hoogstwaaarschijnlijk ergens de kokerbalk binnen.
Ik heb daar tenminste in mijn 200D de nodige ellende van gezien.
Een flink stuk van de voetenruimte links voor is behoorlijk aangetast.
De vorige berijder heeft al eens een stuk vervangen van de kokerbalk, helemaal vooraan, maar als ik niets onderneem aan het probleem van de afwatering uit de boven genoemde kast kan ik over een paar jaar weer beginnen.
Dus mijn vraag na deze ferme aanloop is heeft iemand een goed idee om de wielkast 100% dicht te maken, of wellicht een goede oplossing gevonden om het naar binnen gelopen water dat dan nog niet in de kokerbalk zelf gelopen is af te voeren?
Groet, Henk Lith.
henklith
 


Antwoord:wielkasten voor niet goed waterdicht.

Berichtdoor Semrick » 31 maart 2007, 17:27

Hoi Henk,

Ik denk dat het een illusie is om te denken dat je de wielkast helemaal af kunt sluiten. Er zal altijd ergens water doorheen komen. In principe zou de dorpel via de wielkast geen water mogen doorlaten.
Als de buitenzijde van dedorpel en de rest van de omgeving goed tegen roest zijn beschermd door tectyl of een andersoortig middel moet dat kleine beetje water geen kwaad kunnen.
Van de schermen van Lokari is ook bekend dat er een opening in zit om "door te tochten".

Ik vond op internet nog een artikel dat ook over dit onderwep gaat. Je ziet daar ook mooi de oude en het nieuw type binnenscherm. Overerigens heeft men het er daar ook over dat het nooit 100% waterdicht zal zijn.
http://www.benzgarage.de/technik/radhau ... chutz.html

Groeten,

Eric van de
<br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/03/31 17:28

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:wielkasten voor niet goed waterdicht.

Berichtdoor henklith » 31 maart 2007, 20:57

Hi Eric, Dat klopt, 100% waterdicht krijg je dit concept niet, de inspanning/uitdaging zal er dus op gericht moeten zijn om dat beetje (nou beetje ??) door sijpelende water zo min mogelijk schade aan te laten richten rond de holleruimte kast en de kokerbalken.
Ik dacht misschien heeft iemand hier al een slimme oplossing voor bedacht:sick:
Wat dat door tochten betreft ik zal nog een goed kijken bij mijn schermen, maar ik dacht dat er alleen helemaal vooraan lucht naar binnen gedrukt wordt door rijwind.
Achter aan zit dacht ik geen doorlucht gat, alhoewel zoiets natuurlijk wel gemaakt kan worden.
Mijn idee is om eens te kijken of ik dat binnendringede water misschien langs de A-stijl en het buitenscherm weg kan laten lopen, ik bedoel dus daar waar de onderste scharnier zit van de voordeur, en dan uiteraard zo laag mogelijk.
Normaal zit er tussen de A-stijl en het buitenscherm een soort rubberkit, dat kan je dus een stukje weghalen.
Ik heb het buiten scherm er zelf nog niet af gehaald, dus ik bazeer me op foto's die op dit forum heb verzameld omtrent de anathomie van onze W123.
Groet, Henk Lith.

Bericht gewijzigd door: henklith, op: 2007/03/31 20:59<br><br>Bericht gewijzigd door: henklith, op: 2007/03/31 21:03
henklith
 


Antwoord:wielkasten voor niet goed waterdicht.

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 31 maart 2007, 21:26

ik heb in mijn spatbord onder de sierstrip een gaatje geboord zodat het water dat er terecht komt weg kan lopen. heb er geen roestproblemen meer gehad

adriaan
AdriaanVogelzang
 


Antwoord:wielkasten voor niet goed waterdicht.

Berichtdoor Semrick » 31 maart 2007, 21:39

Dat gaatje lijkt me inderdaad een goede oplossing (mist goed behandeld tegen roest). ;)
En door de sierstrip wordt het ook nog eens aan het zicht onttrokken.

Groeten,

Eric
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:wielkasten voor niet goed waterdicht.

Berichtdoor henklith » 31 maart 2007, 23:34

Ja Adriaan het water gaat dus af door de zijdeur, of betergezegd door het spatbord.
Zo is het gelijk weer buiten, ik ga die mogelijkhijd bij daglicht eens goed bekijken.
Dat gaatje moet dus goed glad met het er achter liggende vloertje worden geboord.
Adriaan als je een dezer dagen nog even tijd hebt voor een fototje dan voegt dat nog wat extra waarde toe aan dit idee ;) ;)
Groet, Henk Lith.
henklith
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten