[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Condens in de uitlaat : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 apr 2024, 09:58

Condens in de uitlaat

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Condens in de uitlaat

Berichtdoor Alex » 03 mei 2007, 18:04

Zeg, kan iemand mij vertellen of een gaatje boren op het laagste punt in je uitlaat, om de condens, die je bij LPG toch wel veel hebt, kan laten weglopen?

Gekke vraag waarschijnlijk, want wie boort nu een gaatje in iets waar je eigenlijk helemaal geen opening in wilt hebben!

Nou ja, het is maar een idee. :whistle: :whistle: :whistle: :silly: :unsure: :dry:

Heeft iemand hier commentaar, waarschijnlijk wel, denk ik!
Alex
 


Antwoord:Condens in de uitlaat

Berichtdoor Trouwkoets » 03 mei 2007, 18:56

Twee redenen kan ik bedenken. De eerste is dat je auto bij de APK wordt afgekeurd, want je uitlaat is niet meer luchtdicht. Tweede reden is dat er geen enkele reden is om een gaatje te boren.

Verder heeft het uitlaatsysteem meerdere laagste punten, namelijk in de dempers. En die dempers zijn net de slechste plekken om een gaatje in te maken, want dan gaat de geluisdempende werking voor een groot deel verloren.

De waterdamp in je uitlaatgassen condenseert in je uitlaat alleen als de uitlaat koud is. Door het rijden wordt de uitlaat vanzelf warmgestookt, en zal dus de waterdamp gewoon de uitlaat aan de achterkant verlaten. Dit gaat natuurlijk niet op als je vaak korte stukken rijdt met de auto, waardoor de uitlaat niet goed op temperatuur komt.
Overigens zal elke uitlaat (ook RVS) op een gegeven moment doorroesten, en anders wel op een andere manier sneuvelen, bijv. vermoeiing, te hoge drempel, stoeprand met de uitlaat raken aan de achterkant bij achteruit rijden. De omstandigheden waaronder de uitlaat zijn werk moet doen zijn nou eenmaal niet optimaal.

Caspar<br><br>Bericht gewijzigd door: Trouwkoets, op: 2007/05/03 19:16
Trouwkoets
 


Antwoord:Condens in de uitlaat

Berichtdoor Alex » 03 mei 2007, 19:11

Het was maar een ideeetje. maar nu je het hebt over de APK gaat dat boren zeker niet meer gebeuren.

Bedankt voor je reactie, Alex
Alex
 


Antwoord:Condens in de uitlaat

Berichtdoor superW123 » 03 mei 2007, 22:00

voor de apk maakt zo,n gaatje niets uit, er zijn legio uitlaten die standaard af fabriek zo,n afwateringsgaatje hebben.
maar ik zou er niet zelf in gaan boren, want af fabriek is dat gaatje gegalvaniseerd en dat red je niet als je zelf boort.
superW123
 


Antwoord:Condens in de uitlaat

Berichtdoor joppieboy1 » 03 mei 2007, 22:40

Ik heb altijd geleerd:"een uitlaat MOET uitlaatgas dicht zijn". anders is t apk afkeur. of t nou met een klem, lassen of dichtsmeerspul gebeurt maakt niet uit. als die maar dicht is.

job
joppieboy1
 


Antwoord:Condens in de uitlaat

Berichtdoor superW123 » 05 mei 2007, 22:36

een afwateringsgaatje zit standaard op dempers die onder een hoek zijn gemonteerd (met het uiteinde omhoog). en is wat anders dan een roestgaatje.;)
superW123
 


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten