[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
slecht starten 200D. : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 19 apr 2024, 08:19

slecht starten 200D.

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

slecht starten 200D.

Berichtdoor marty » 13 jun 2007, 10:42

geachte leden,

Reeds dedert de aanschaf van mijn 200D uit 79 in januari 2007, moet ik altijd tweemaal de startmotor laten draaien voor ie aanslaat. Erg vreemd. Bij aanschap had men een regelbare weerstand voor de temperatuur opnemer van de gloeibougies gemonteerd en het contact hing los waardoor ie oneindig lang kon gloeien. Waarom was mij totaal onduidelijk en de vorige eigenaar had ook geen idee. Ook had ik last van een hoop vuil in mijn diesel filtertje. Na alle topics over het reinigen van de tank, kreeg ik het idee dat ook maar eens te gaan doen. De vlotter in de tank had ik reeds schoongemaakt omdat deze ook niet correct werkte en erg vuil was. Mogelijk was er een verband tussen het slecht starten, de temp. opnemer en het vuil in mijn diesel filter.
Kortom, ik heb de tank leeggemaakt ( tot 2 maal toe met een lege tank langs de snelweggestaan, maar had het er voor over ) en de tank gedemonteerd. Deze bleek zwaar vervuild zoals in eerder topics omschreven. Het filterelement in de tank .was zo vervuild dat ie, ik denk nog maar door een gaatje diesel doorliet. Deze met remmenreiniger schoongespoten en de boel weer netjes gemonteerd in de reeds schoongemaakte tank. Ook de dieselleiding ff doorgebazen en ontlucht, de temeratuur opnemer weer gemonteerd. Het ontluchtingspompje werkte trouwens ook 10 keer beter. Zoog natuurlijk altijd vacuum waardoor ie niet helemaal terug kwam in de hoogste stand en dus niet lekker pompte.

Even starten. Het gloeilampje sprong netjes uit en.....starten lopen. Kon het bijna niet geloven, zo blij was ik na al die noeste arbeid. Ben een uurtje of 5 daadwerkelijk aan het werk geweest.

Wat had men nu gedaan? Omdat de 200D moeilijk starte, heeft men de gloeitijd proberen te verlengen door de weerstand te plaatsen voor de temp. opnemer. Uiteindelijk heeft men de temp. opnemer maar losgetrokken waardoor er oneindig lang gegloeid kan worden. Dit had dus niet het gewenste resultaat. In eerdere topics over de tank reinigen was men vergeten een foto te maken van het filter element in de tank dus heb ik deze ff snel genomen, ter lering en vermaak. Kijk en huiver.

Gr.
Marty

marty
 


Antwoord:slecht starten 200D.

Berichtdoor Govert » 13 jun 2007, 10:47

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/03/15 13:31
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:slecht starten 200D.

Berichtdoor 2m1300TDT » 13 jun 2007, 16:32

kun je ook vertellen hoeveel kilometer dat geduurd heeft? voordat deze:sick: allemaal verzameld was?

2m1300TDT
 


Antwoord:slecht starten 200D.

Berichtdoor marty » 13 jun 2007, 18:14

Heren,

Govert, als je gloeilampje uitgaat, krijgen je gloeipitten toch geen spanning meer? En mocht het zo zijn dat ze altijd onder spanning staan, branden ze binnen de kortste keren door dus dan weet je direct waar je aan toe bent. Durf het bijna niet te vragen maareh, heb je wel goed gemeten?
Govert, er zitten twee sensoren aan de rechterzijde van het motorblok, onder de gloeipitten. Degene het dichts bij het schutboard, die meet de temp. van de koelvloeistof en de 2e, dichtst bij de radiateur, meet de temp. ivm het voorgloeien, terminste dat is mijn theorie. Bij mij hing de 2e al die tijd los en nu ie aangesloten is, gaat mijn gloeilampje gewoon uit na 10 sec. Gemeten aan de gloeibougies heb ik nooit. Functioneerd nu dus zal wel oke zijn.... Ik heb overigens ook een sleutelstarter en nee, ik heb de tank niet langs de snelweg gedemonteerd maar was dan ook mijn multitool vergeten mee te nemen. :blush: Daar had ik hem zeker mee los gekregen. Gewoon een wandelingetje naar een tankstation deed wonderen...

Ohja, mijn kilometerstand is 180.000 km. Maareh, ik ben van mening dat de tijd de boosdoener is. Volgens mij is de drap ( want dat is het ) het gevolg van de diesel die zeg maareh veroliet. Het lijkt nl. erg veel op vieze dikke olie. Denk ook dat als je een dieselauto lang stil laat staan het leed helemaal niet te overzien is. Heb in het verleden ook wel eens een benzinetank schoongemaakt, daar heb je deze ellende niet.

Gr.
Marty
marty
 


Antwoord:slecht starten 200D.

Berichtdoor Govert » 13 jun 2007, 18:54

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/03/15 13:33
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:slecht starten 200D.

Berichtdoor marty » 13 jun 2007, 19:36

he Govert,

Ahah, begint me te dagen hoe het voorgloeisysteem werkt, klinkt allemaal wel logisch. Het lampje gaat uit als de temp. oke is maar de gloeibougies blijven stroom krijgen totdat gestart wordt of dat de tijd van 2,5 min. wordt overscheden.

Ik heb nooit gemeten of de gloeiers nog stroom krijgen als het lampje uitgaat.

Ik denk dat door ons geboom we het systeem hebben uitgeholt, zeg maar ter lering en vermaak. Is natuurlijk ook veel eenvoudiger voor een stukje elektronica om een lampje uit te laten schakelen dan een compleet voorgloeisysteem;)
marty
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten