[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Water in de kokerbalk : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 05 mei 2024, 22:15

Water in de kokerbalk

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Water in de kokerbalk

Berichtdoor henklith » 07 jul 2007, 15:56

Volgens mij hoort er in de kokerbalken (langs balken onder de portieren) geen water te lopen.
Er komt wat water in de kuip, en dat loopt een beetje tussen de randen van de bodemplaat en het verticale deel van de kokerbalk, (hoop dat ik het duidelijk kan maken).
Stel dat het me lukt om het daar te dichten, dan nog zit ik met het feit dat er in de kokerbalk natuurlijk geen water hoort te komen.
Er zit in de kokerbalk een speciale stop, met zo'n tuitje er aan, voor de afwatering.
Als ik die dop er afhaal loopt er wat water uit de kokerbalk.
Vraag is natuurlijk waar komt dat water de kokerbalk in, aan de hele langsbalk aan de buiten/onderkant dus zie ik verder geen gaten, of kloppen brengt oon niets verdacht aan het licht.
Kan het van de voorkant (kopsekant) van de langsbalk komen, of kan het zelfs van achteren vandaan komen?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Groet, henk lith.
henklith
 


Antwoord:Water in de kokerbalk

Berichtdoor jan280CE » 07 jul 2007, 18:48

Hallo Henk,

Hoewel een diagnose op afstand erg lastig is zijn er toch wel wat verdachte plekken te noemen.
Ten eerste: het schuifdak voor zover jouw auto dat heeft. het frame wil nog wel een roesten en/of een slangetje afgaan, zodat het water in de voorste stijl loopt.
De scharnierbakken: ook daar verzamelt zich vuil en kan het aardig gaan rotten.
Achter je spatschermkappen (die PVC dingen) verzamelt zich ook aardig wat vuil met als resultaat roest en lekkage.
Rottigheid in je waterkasten (daar waar je ruitenwissermotor zit).
Lekage via het raamrubber voor. enz,enz.
Je kunt door met een waterslang op verdachte plekken te spuiten misschien de plek al bepalen, anders kom je om een gedeeltelijke demontage van delen (spatborden of binnenbekleding bijv) niet heen.

Succes,

Jan
jan280CE
 


Antwoord:Water in de kokerbalk

Berichtdoor Citrobenz » 07 jul 2007, 19:49

Hallo Henk,

Kijk even hier op de site naar de problemen in de schanierbakken.
Daar staan foto's die je laten zien waar afwaterings gaten zitten, die zitten vaak dicht.

succes
Henk
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Water in de kokerbalk

Berichtdoor henklith » 07 jul 2007, 23:24

Goeie suggesties Jan en henk!
Die van die A style had ik nog niet aan gedacht.
Ik heb op mijn 79er 200D al wel de nieuwe lange spatschermen gemonteerd.
Ik zal ze er nog eens afhalen, en is goed naar de "kop"
van kokerbalk kijken, het lijkt wel of er water de kokerbalk in gedrukt wordt bij rijden, en dus bij regen :o))
Die nieuwe lange spatschermen besermen de kop beter, maar water kan er helemaal van voren af over heen spatten lijkt mij.
Groet, Henk.
henklith
 


Antwoord:Water in de kokerbalk

Berichtdoor jan280CE » 08 jul 2007, 07:30

Hallo Henk,

Het lijkt mij ook dat er water (en vuil) overheen kan komen.
Via je (zwarte) roosters onder de bumper krijg je tijdens het rijden toch een luchtstroom onder je spatborden, en bestaat de mogelijk dat je daartussen (orginele scherm en binnenscherm) een soort van overdruk krijgt. Ik heb de oude (kleine) binnenschermen nog, dus ik weet niet hoever ze doorlopen, maar ik zal een kijken bij de auto van mijn sleutelmaatje (adriaan) die ze wel heeft.

Succes,

Jan
jan280CE
 


Antwoord:Water in de kokerbalk

Berichtdoor Paul Snip » 08 jul 2007, 11:21

Die tuitjes onder aan de kokerbalken horen ook open te zijn, hoor. Zodat eventueel condens/lekwater er weer uit kan kan lopen. Ik heb 't met nieuwere Mercedessen ook wel eens meegemaakt (C-klasse). Even doorprikken en 't water liep er vanzelf uit.
Avatar gebruiker
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: 09 aug 2006, 11:20
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:Water in de kokerbalk

Berichtdoor henklith » 08 jul 2007, 21:55

Hi paul klopt, die tuitjes zijn meestal ook wel open denk ik, maar er moet wel eerst een nivo bereikt zijn alvorens het water weg kan, de rubber dikte bepaald bijvoorbeeld welke drempel eerst overschreden moet worden.
Ik ga binnen kort die kopse kant van de kokerbalk eens even goed inspecteren.
Groet, Henk Lith.
henklith
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten