[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
ook nieuw in dit theater... : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 19 apr 2024, 14:05

ook nieuw in dit theater...

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

ook nieuw in dit theater...

Berichtdoor Holysmoke » 22 aug 2007, 21:54

Hallo,

Ik ben Geert en sinds een paar weken eigenaar van een W123 200D Aut. uit 1980.


Mijn eerste oldtimer maar mijn derde W123. In de 70 en 80 e Jaren 2 versleten.
Helaas ook een paar probleempjes maar ja meestal gaat dat zo.
Mooie auto al zeg ik het zelf en heerlijk rijdend (meestal )

Gebruik em als 2 de auto voor uitstapjes en vakanties alhans dat is de bedoeling.
Ben van plan om een Dinitrol behandeling te laten geven in Leeuwarden. En zo nog vele jaren van de 123 te genieten. Ik weet nog hoe de andere aan hun end kwamen........ (roest !!!!)
Eerste fase (keuring en prijsopgaaf) achter de rug.

Ik weet niet of dit de geeikte plaats is maar ook even de problemen.

Na de derde rit ongeveer 150 km op de snelweg een onheilspellend beukend/ratelend geluid van achter. Alsof er een wiel loszat. Meteen toen het kon gestopt met visioenen van takelwagens ect. Na 10 minuten toch maar weer verder met volgens mij een wat hogere bloeddruk. Echter niks aan de hand. Terug 150 km geen geluidje meer gehoord. Vreemd dat wel. Daarna vele kortere ritten ook niks aan de hand. Begon zelfs aan mezelf te twijfelen tot afgelopen weekend. Even van Sneek naar Amsterdam over de A6. Tot lelystad hetzelfde verhaal. Niet te weinig. Weer stoppen en 15 minuten wachten en wederom verder naar Mokem en weer terug naar Snits. No problem. Raar toch. Gelukkig in dit forum (bonkend en ratelend geluid )vrijwel hetzelfde probleem door verschillende mensen ook ervaren. Gelukkig toch niet de enige. Aandrijfas dus waarschijnlijk. Ook wel eens met mijn Renault gehad maar die liet het dan wel afweten na 50 km. Is natuurlijk ook geen Mercedes. Zal morgen de assen eens gaan chekken.

En dan oliedruk.... Nee wel ja toch wel. Koud starten stationair keurig 3 bar . Ook na een half uur rijden keurig 3 bar atstionair. Na een uur (dus goed op temp.) begint de oliedrukmeter hoorbaar te slingeren van 1 tot 2.5 bar stationair. Dus niet zozeer te weinig maar sterk fluktuerend.

Ben dus waarschijnlijk als de diagnose definitief is op zoek naar een aandrijfas waarschijnlijk de rechter......

mvg,

Geert

Holysmoke
 


Re:ook nieuw in dit theater...

Berichtdoor Mano » 22 aug 2007, 22:35

Hoi Geert,

Welkom bij de club en veel plezier gewenst op dit forum.
Je auto staat er mooi bij op de foto, roest is inderdaad vijand nummer 1!
Maar ja! zo blijven we lekker bezig, ja toch!

Groet uit Amsterdam,

Mano
Mano
 


Re:ook nieuw in dit theater...

Berichtdoor Roel280€ » 22 aug 2007, 23:16

Geert,

Een schitterende auto!!! En probleempjes zijn geen probleem, de Benz is vergevingsgezind... Veel plezier!
Roel280€
 


Re:ook nieuw in dit theater...

Berichtdoor Kers » 23 aug 2007, 15:30

Welkom Geert,

En natuurlijk veel plezier met je Benz en op t forum.
Kers
 


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten