[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Graag uitleg over de werking smoorklep 240D OM616 : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 apr 2024, 21:38

Graag uitleg over de werking smoorklep 240D OM616

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Graag uitleg over de werking smoorklep 240D OM616

Berichtdoor janbenz1 » 24 aug 2007, 20:46

Ik heb in mijn camper een OM616 Motor liggen.
Nu wil ik op deze motor LPG gaan toevoegen, en wil dit gaan doen dmv een gewone LPG installatie.
Deze heb ik zover ingebouwd, en wil dit dmv een verdamper gaan toevoegen.
Nu zit er een smoorklep in het inlaatspruitstuk.
Nu wil ik graag weten hoe werkt deze precies.
En wanneer ik het gas loslaat zal er in het inlaatspruitstuk een hoog vacuum komen te staan waardoor
er juist meer LPG wordt aangezogen.
Als ik de LPG toevoeg voor de smoorklep, is dit probleem dan opgelost?
Of zal ik er een gasregelklep voor moeten plaatsen die gelijk met het gaspedaal de LPG hoeveelheid regelt?
En zo ja wat voor klep ben ik dan nodig?

Een topic om je hoofd even over te breken.
Hopelijk willen jullie meedenken over dit probleem?

Groet Jan.

janbenz1
 


Re:Graag uitleg over de werking smoorklep 240D OM616

Berichtdoor Toontje » 25 aug 2007, 02:50

hoi hoi
Jan ik ben net aan het zoeken geweest heb toen bij de het stukkje van gas snuiven een link gezet van iets op markt plaats heb dat net bekeken maar dat kan die niet meer vinden .
dat was in je gas toevoer naar de motor waar normaal nog een stelschroef zit zat er dan nog een regelklep tussen die op vacum werkt die moet je dan in de lucht inlaat voor de smoorklep zetten en moment dat je dan geen vacuum meer hebt dan valt die dicht.
ik zal kijken of ik nog een uitdraai er van heb dacht dat ik het geprint had maar heb dat niet bij me dus .
groetjes toontje
groep rotterdam
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Graag uitleg over de werking smoorklep 240D OM616

Berichtdoor Toontje » 25 aug 2007, 13:30

Hoi hoi
JAn ik heb ht weer ergens gevonden
http://www.speurders.nl/autosonderdelen ... comax.html
groetjes toontje
groep rotterdam

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten