[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Nieuw Hans230E : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 apr 2024, 21:04

Nieuw Hans230E

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Nieuw Hans230E

Berichtdoor Hans230E » 23 aug 2007, 00:59

Beste forumleden,
Ik stel mij ook even voor; Hans (50) ben sinds een week of vier ook in bezit van een W123 een franse Mercedes.
Sinds enige tijd aan het lezen op het forum en met de opgedane kennis een week of vier geleden een 230E uit 83 opgehaald. Ingevoerd en op kenteken gezet, overigens viel mij de Bpm nog behoorlijk tegen (470euro) maar ja ik kon niet wachten tot oktober volgend jaar.
Op dat moment niet apk laten keuren het rubber van de onderste fuseekogel was namelijk gescheurd.
Ik dacht dat doe ik later wel even, dat viel zwaar tegen de fuseekogel kwam niet los wat ik ook hamerde. Uiteindelijk Wiebren uit Sneek gebeld voor technische bijstand, het toeval wilde dat hij de zaterdag daarop vlakbij Dalfsen moest zijn, en spontaan aanbood om langs te komen om dat klusje even te klaren. En ja hoor zaterdag was hij in Dalfsen samen met zijn zoon en inderdaad de klus was zo geklaard wel met speciaal gereedschap maar toch. Nogmaals Wiebren bedankt!
Nu moet ik de auto eigenlijk nog apk laten keuren maar het ontbreekt mij aan tijd ook omdat ik op vacantie ga ( niet met de auto), dan maar apk na onze vacantie.
Voor de verzekering belde ik met Oldtimerstad verzekering met de volgende vraag; ik wil graag bij u een oldtimerverzekering afsluiten, dat bleek toch een probleem, zij verzekeren geen eendagskenteken ook niet als je toezegt na de keuring een verzekering te nemen op basis van dan het Nederlandse kenteken. Kortom zij verzekeren alleen als de auto voorzien is van een Nederlands kenteken.
Het eendagskenteken willen zij niet verzekeren voor de rit naar de RWD, dan niet, echt klantvriendelijk vond ik het telefoongesprek ook niet echt. Daarna gebelt met Gio advies groep Almere niks geen probleem gewoon het eendagskenteken verzekert en daarna een oldtimerverzekering en groenenkaart had ik na 1 week in huis.
De auto zelf is in goede staat aantoonbaar 99000 gereden en mankeert eigenlijk niet veel, althans de auto roette nogal tijdens het gassen zo’n zwarte roetplek op de grond.
Ik zag overigens kort geleden op het forum een foto van zo’n roetplak op de grond van een ander forumlid, blijkbaar met het zelfde probleem droge zwarte roet.
Ook na 500 kilometer gereden te hebben bleef dit probleem en de motor liep ook niet echt rustig.
Ik met de auto naar de Mercedes dealer in Zwolle daar bleek de injectie op bijna 20% te staan in plaats van 1,3% pff dat scheelt. Werkelijk de auto rijdt nu echt voortreffelijk pakt goed op en de roet is weg!
Moet eerlijk zeggen het afstellen van de injectie en het schoonmaken van de injectie was niet goedkoop. Ik heb nog even met de monteur gesproken hij werkte daar sinds 1978 en was speciaal op deze klus gezet haha ze zijn er nog de echte W123 monteurs. Hij had de auto nog even helemaal na gelopen en ontdekte dat de radiator afvoerstop lekte en ook even gerepareerd.
Voor de rest lekker genieten van de auto en natuurlijk ook van het forum waar ik al veel info heb gehaald om klusjes te doen. Wat ik eigenlijk nog zoek zijn die zogenaamde windgeleiders voor op de zijramen voor, ik weet niet of ze nog bestaan maar het lijkt mij wel wat.
Ik stop ermee anders wordt het wel een heel erg lang verhaal, ik lees graag jullie reacties en we zullen elkaar zeker ontmoeten. Last but not least Jan Brouwer (Drachten) ook bedankt voor je mail inzake het vacuümsysteem en het sturen van werkplaatshandboek.

En van onze Russische vrienden ontvangen;
VIN WDB1232231A016280
Model 230E
Chassis 1232231A016280
Engine 102980 10 131283
Transmission 717401 00 024061
Order 0 3 531 16954
Approx. year 1983
Lights BOSCH
Cab 24343
Dealer France, Monaco (531)
Interior cloth galaxy blue (052)
Paint
930 silver blue metallic (с 01.01.1979 по 31.12.1984, с 1994)
Options
428 manual five-speed transmission (с 01.01.1970)
533 interference suppression without radio set (с 01.01.1967 по 29.02.1984)
593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
610 headlamps and fog lamps and additional bright light with amber lenses (с 01.11.1965 по 31.03.1994)
629 version for France (с 01.04.1964 по 29.02.1988)
630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)
665 DO emergency do not refuel fuel vehicle fuel vehicle A
876 rear door contaCTS and lamp above rear window (с 01.07.1964 по 31.10.1993)

Groet uit Dalfsen
Hans230E
Hans230E
 


Re:Nieuw Hans230E

Berichtdoor Kers » 23 aug 2007, 15:29

Hallo Hans,

Welkom bij de club, en natuurlijk veel rijplezier met je nieuwe Benz als tie APK is.

PS: Fijne vakantie.
Kers
 


Re:Nieuw Hans230E

Berichtdoor Mano » 25 aug 2007, 10:02

Hoi Hans,

Welkom bij de club en veel plezier gewenst op het forum.

Groet uit Amsterdam,

Mano
Mano
 


Re:Nieuw Hans230E

Berichtdoor sulverenwein » 25 aug 2007, 18:17

Hallo Hans welkom bij w123club,

Afgelopen week nog een 230E misgelopen op de duitse ebay helaas!

Wat betreft je fuseekogelrubber,kon je niet alleen het rubber vervangen? scheelt je een hoop werk...

En.. een foto van je nieuwe aanwinst mag natuurlijk niet ontbreken!

Wie weet tot ziens.

Gr Klaas.
sulverenwein
 


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten