[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
speling kleppen 220 diesel : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 29 maart 2024, 02:23

speling kleppen 220 diesel

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

speling kleppen 220 diesel

Berichtdoor surfer3 » 28 aug 2007, 12:19

Hallo allemaal heb gisteren mijn kleppen gecontroleerd bij mijn W123 220 diesel,nu bleek dat mijn uitlaatkleppen allemaal goed stonden op 1 na ,maar mijn inlaatkleppen stonden allemaal dicht!bij 2 kreeg ik er 0,05mm doorheen
Heb nu de inlaatkleppen allemaal op 0,10mm(koud)gezet en ik moet zeggen het lijkt wel of de motor wat meer vermogen heeft of lijkt dit zo? en gaat de motor nu zuiniger rijden of juist niet? de inlaatkleppen zorgen toch alleen voor luchttoevoer? toch niet voor de hoeveelheid diesel? hoop dat iemand hier antwoord op heeft <br><br>Post edited by: surfer3, at: 2007/08/28 13:04

surfer3
 


Re:speling kleppen 220 diesel

Berichtdoor Toontje » 28 aug 2007, 12:48

hoi hoi
zal het proberen makkelijk te typen
kleppen hebben speling omdat die bij uitzetten warm worden erg warm dus dan veel uitzetten.
als die kleppen bij een koude motor al te nauw staan dan bij een warme motor staan ze strak tegen de tuimelaar kan het zelfs zo zijn dat ze in de kop niet meer goed afdichten,
waardoor je druk verlies krijgt dus minder vermogen bijkomend probleempje dan is dat je dan ook nog verbrande kleppen kan krijgen .
persoonlijk zet ik ze altijd iets wijder zet de inlaat koud al op 0.15 en ik doe elke 10duizend kilometer de kleppen stellen
groetjes toontje
groep rotterdam

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:speling kleppen 220 diesel

Berichtdoor surfer3 » 28 aug 2007, 13:00

oke toontje harstikke bedankt,
maar kwa dieseltoevoer maakt het toch niet uit?
de motor blijft toch net zo zuinig rijden nu?
surfer3
 


Re:speling kleppen 220 diesel

Berichtdoor Toontje » 28 aug 2007, 13:04

hoi hoi
ja als ht goed is rijd je dan nu zuiniger he
diesel toevoer blijft hetzelfde maar als jij het idee hebt meer vermogen te hebben zal je een hoger rendement hebbben dus zuiniger tenzij dat je gasplank voet dieper gaat hahahhaha
groetjes toontje
groep rotterdam
ps ziet er goed uit zo op het zicht van de foto<br><br>Post edited by: toontje, at: 2007/08/28 13:05
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:speling kleppen 220 diesel

Berichtdoor surfer3 » 29 aug 2007, 09:10

oke top ben weer wat wijzer geworden
hopen dat de kleppen nu geen schade hebben
ondervonden!!!
surfer3
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten