[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
stationair probleem 230TE : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 apr 2024, 15:42

stationair probleem 230TE

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

stationair probleem 230TE

Berichtdoor Floris_K » 31 mei 2008, 23:08

Hallo W123 kenners,

Er is een probleem bij mijn 230TE met katalysator. Een probleem waar ik hier al veel over heb gevonden op het forum, maar helaas blijf ik toch met onduidelijkheden zitten.

De auto loopt te laag en onregelmatig stationair net na de koude start. Na ongeveer 15 seconden loopt de auto wel op fatsoenlijke toeren. Onlangs heb ik de zusatzluftschieber/bypass/luchtschuif of hoe je dat ding ook wilt noemen vervangen. Dat leek mij de juiste oplossing naar aanleiding van wat ik hier op het forum gelezen had. Helaas heeft de actie niks opgeleverd, het probleem bestaat nog steeds tijdens de koude start. Gek vind ik overigens wel dat het probleem niet bestaat zodra ik 'm start na langere tijd stilstaan (twee weken ofzo). Dan loopt ie namelijk gelijk mooi stationair.

Zou het misschien kunnen komen door de katalysator? Ik hoop het niet, want volgens mij is dat een heel gedoe om die er uit te bouwen. Zou ik het probleem misschien eerst nog ergens op een simpelere plek kunnen zoeken?

Hopelijk is mijn probleem duidelijk genoeg omschreven en kan iemand wat bruikbare tips geven. Ik woon in Den Haag, dus als iemand uit de omgeving zich eens geroepen voelt om te komen kijken. Graag :-)

vr.gr.
Floris
Floris_K
 

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten