[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
turbo / geen turbo op diesel? (300D of 300TD?) : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 apr 2024, 00:41

turbo / geen turbo op diesel? (300D of 300TD?)

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

turbo / geen turbo op diesel? (300D of 300TD?)

Berichtdoor evert w123 » 27 dec 2007, 13:22

Dag leden,
omdat ik jaren een 240D gereden heb
en nu opnieuw een W123 wil kopen

is mijn vraag:

moet ik zoeken naar een turbo diesel of een 'gewone' diesel?
ik rij als een 'oude heer'; met een ster voor je en een diesel wordt je vanzelf rustig, is mijn ervaring
alleen wellicht zijn er minder of meer problemen met een turbo-aangedreven diesel.
ik overweeg ppo, maar dat zal er niets mee te maken hebben

alle ervaringen met turbo's en 300'ers zonder turbo zijn weer welkom

hartelijke groet,

Evert

p.s. ik overweeg een station, dus laten we het hebben over 300TD en 300TDT
evert w123
 


Re:turbo / geen turbo op diesel? (300D of 300TD?)

Berichtdoor Mercedennys » 28 dec 2007, 13:09

Dag Evert,

Hierover is al veel geschreven op het forum, diesel, turbodiesel of niet. Maak even gebruik van de zoekfunctie rechtsboven.

Ik rijd nu al jaren een 300TD turbodiesel en bevalt erg goed, geen technische mankementen behalve regulier onderhoud en dingen die aan vervanging toe zijn.

Daarvoor reed ik een 300TD zonder turbo en reed ook erg goed.

Als je PPO overweegt kijk dan ook op www.ppo.nu bij Mercedes, daar zie je ervaringen met de W123 met PPO rijden.

Ter info: 300D (sedan) en 300TD (station) is dus alleen een verschil in carrosserie, niet in motor.


succes,
Mercedennis
Mercedennys
 


Re:turbo / geen turbo op diesel? (300D of 300TD?)

Berichtdoor 2m1300TDT » 29 dec 2007, 01:57

Evert,
ik rij zelf in een turbo, nu zo'n 70.000km in dikke 2 jaar. Voordeel is dat je goed meekomt in het verkeer. Verschil tussen turbo-nonturbo is zo'n 35pk, 90- 125.
Het is zo persoonlijk dat ik je zou aanraden met beide een lange proefrit te maken, over wegen die je meestal zal rijden, ga je alleen toeren voor je plezier of wordt het woonwerk verkeer, zoals bij Dennis en tot kort bij mij? Als je rijdt als een oude heer zal een 240 goed genoeg zijn, en makkelijker te vinden.
Tot nu toe geen problemen met de turbo gehad.
Succes!
2m1300TDT
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron