[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Vakantie 2008 naar Auto historisch Italië : Reizen!

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 02 mei 2024, 04:24

Vakantie 2008 naar Auto historisch Italië

Plaats hier verslagen van reizen met je Mercedes klassieker. Dit mag een dagje Vroomshoop of Middelburg zijn, of een reis naar Moskou, zolang de trip of reis maar met je Mercedes is gemaakt. :)

Vakantie 2008 naar Auto historisch Italië

Berichtdoor 250petrolgrun » 19 maart 2008, 14:46

Hallo mede Mercedes-Benz genieters,


Dit jaar gaan we in de vakantie van 2008 met de W123 250 naar het rijke verleden van de auto historie, in het land van automobili di emotizioni de Italia.

Niet alleen Duitsland heeft een mooi en rijk automobiel historie. De Duitse automobili zitten wel beter in elkaar dan de Italiaanse automobili maar, de emozione bij een Italiaan is zeker groter dan bij een Duitse auto.

De 250 gaat zijn best doen om zo vlug mogelijk in Noord-Italië te zijn waar we beginnen met een bezoek aan Autodromo di Monza met zijn roemruchte kombaan uit het begin van de 20e eeuw.

Dan doen we het modieuze Milaan aan, wat vlak bij Monza ligt hier gaan we 1 of 2 dagen overnachten.

De volgende ochtend vervolgen we de weg naar Modena waar we het Ferrari Museum en de Ferrari fabriek gaan bezoeken, zo ook het test circuit van Ferrari, Fiorano. We zitten dan midden in het seizoen van de Formula Uno, en wellicht kunnen we wat F1 bolides aan het werk zien tijdens het testen. Nu weer op naar het hotel.

Weer een nieuwe dag met nieuwe kansen. Op weg naar de Lamborghini fabriek en het Museum in Bologna. Hier hoop ik toch wat 12 cilinders te horen brullen in Fiorano en Modena ook natuurlijk. Als ik er aan denk word ik al onrustig en emotioneel. Ooit heb ik zelf een Ferrari Testa Rossa met race uitlaat en een Ferrari 412 met de 4.0 12 cilinder in het voor onder mogen berijden. Een Ferrari besturen is niet zo comfortabel al hoewel de 412 een zeer comfortabele 2+2 is, geen stuur bekrachtiging, zware koppeling en lastig schakelen maar, de emozione die het bij je los maakt is geweldig.

Nu gaan we verder naar het mini staatje San-Marino waar vlak bij het circuit Imola ligt wat we ook gaan bezoeken. Nu hebben we wel genoeg auto historie in de hesenen met foto’s en film voor de herinneringen.

De rest van de vakantie zullen we aan het Italiaanse strand door brengen en misschien een bezoek aan de het voormalig huis van Prins Bernhard in Porto Ercole.

De 250 heeft natuurlijk weer wat onderhoud nodig voor een dergelijke reis en ga ‘m dan ook weer lekker vertroetelen in de garage. In ieder geval nieuwe banden met opgeknapte Otto Fuchs (kroonkurk) velgen die nog liggen te wachten op een likje verf. En natuurlijk Olie, Bougie’s, Rotor, Verdeelkap en Kabels, Koelvloeistof plus slangen en op naar het warme zuiden!

Er wacht jullie en mooi verslag van deze trip terug in de tijd van Italiaanse auto geschiedenis.

Op de foto de roemruchte kombaan van Autodromo di Monza, waar veel coureurs het leven hebben gelaten.

Hartelijke groet,

Arno Langendam

250petrolgrun
 


Re:Vakantie 2008 naar Auto historisch Italië

Berichtdoor 250petrolgrun » 19 maart 2008, 15:43

Nu wil ik jullie nog even een impressie megeven over de emotie van Ferrari motoren en hun geluid en, mijn voor liefde voor SHELL V-Power hahaha...

Klik op de link en geniet.....

http://nl.youtube.com/watch?v=v6gcwIt5nSM

Groet, Arno

250petrolgrun
 


Re:Vakantie 2008 naar Auto historisch Italië

Berichtdoor jan280CE » 19 maart 2008, 15:59

Hallo Arno,

Je zou bijna denken dat je van je geloof bent gevallen met je liefde voor de Italiaanse automobielen.
Maar zonder gekheid, je hebt een paar leuke bestemmingen uitgekozen.
In het verleden ging ik bijna jaarlijks naar een beurs op het circuit van Imola op auto en onderdelenjacht. Ik heb daar nog steeds goede herinneringen aan en wil er eigenlijk ook wel eens weer naar toe. overigens het stadje zelf is ook bezienswaardig. Mijn italiaan komt uit de buurt van monza, en het plan is om ooit nog eens te gaan kijken of de eigenaar nog leeft en de omgeving waar deze auto de meeste van zijn kilometers heeft gereden te gaan verkennen. Dus ik kan mij nu al bij voorbaat verheugen op de foto’s en het reisverslag.

Groet,

Jan

jan280CE
 


Re:Vakantie 2008 naar Auto historisch Italië

Berichtdoor jan280CE » 19 maart 2008, 16:07

Gelukkig kan er een hoop mee in de Benz

jan280CE
 


Re:Vakantie 2008 naar Auto historisch Italië

Berichtdoor 250petrolgrun » 19 maart 2008, 20:03

Ha Jan ik ben niet van me geloof gevallen hoor! Maar ik heb wel wat een volbloed Ferrari. Zou ooit wel een pracht exemplaar uit Maranello willen beztitten en het liefst met 12 cilindri, uit de tijd dat Don Enzo nog leefde.

Bijvoorbeeld een Ferrari Testa Rossa van wat rood hoofd betekend door de rode kleppendeksels op de cilinderkoppen. Een exemplaar van 1984 tot 1986 die hadden nog de spiegels hoog op de deur staan, zoals in het bijgevoegde filmpje.

Gewoon om af en toe met mooi weer de 12 paarden uit te laten en ze heerlijk laten grommen. Het is niet echt comfortabel en bloed heet als de airco het niet doet maar een sentatie dat wil je niet weten. Heb er een paar keer in mogen rijden dus ik weet waar ik over praat.

En daar nast hou ik gewoon de Mercedes-Benz W123 250



Groet, Arno

Post edited by: 250petrolgrun, at: 2008/03/19 19:07
250petrolgrun
 


Keer terug naar Reizen!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast