[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Brandstofleidingen vervangen : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 05 mei 2024, 16:51

Brandstofleidingen vervangen

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Brandstofleidingen vervangen

Berichtdoor Bemerbenz » 01 apr 2008, 20:57

Kun je zondermeer de brandstofleidingen (de)monteren. Ik wil de gloeispiralen vervangen, op twee meet ik totaal geen weerstand meer. Sommige gloeibougies zitten behoorlijk verscholen achter de leidingen. Waar moet je opletten bij het opnieuw monteren ? Kan me nog herinneren dat je bij de oude dieselmotoren de leidingen moest ontluchten.
Bemerbenz
 


Re:Brandstofleidingen vervangen

Berichtdoor Wiebren240D » 01 apr 2008, 21:48

Hallo Bremerbenz

ja zeker kun je de inspuitleidingen eraf halen.
maar je moet er op letten dat er geen vuil in de plunjers en de verstuivers komt.
ik doe er altijd even 5 dopjes op de brandstofpomp en 5 op de verstuivers.
en dan de gloeispiralen eruit halen.
jij hebt het laatste type dus kleine gloeiers.
ik meen ringsleutel 13mm.
die gloeispiralen spuit ik altijd een avond van te voren goed in de WD40 dan heb je de volgende dag geen last met los draaien.
want als zo een gloeispiraal je afbreekt heb je de hoofd prijs

maar veel suc6 met het maaken van je auto.

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4186
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Brandstofleidingen vervangen

Berichtdoor Bemerbenz » 01 apr 2008, 23:13

Wiebren,

Bedankt voor de info, ik zal de pitten flink inspuiten met WD40. Zal niet teveel kracht zetten.
Wat voor soort dopjes gebruik je ?
Maar stel dat er eentje afbreekt, welke hoofdprijs heb je dan ?
Moet de kop er dan af en de handel uitboren ?

Gerrit
Bemerbenz
 


Re:Brandstofleidingen vervangen

Berichtdoor Wiebren240D » 01 apr 2008, 23:31

Hallo Gerrit

ja als zo een gloeispiraal afbreekt is maar net welke.
als het er eentje is die achter de brandstofpomp zit.
kom je niet bij met een boormachine of wat voor gereedschap dan ook maar bij.
maar kun je er recht voor komen dan kun je proberen er een gat in te boren en dan met een linkse tap erin en dan proberen de gloeispiraal eruit te draaien.

maar ga er maar van uit dat de boel een nacht heet geweekt het wel los gaat.
en wel 5 nieuwe erin zetten hoor.
en als de nieuwe gloeispiralen erin zitten.
dan de verstuiver leidingen er weer op zetten ja wat voor dopjes gebruik ik daar voor zijn plastic dopjes die passen precies er de verstuivers en op de plunjers druk je er zo op gewoon bij een revisie bedrijf op halen .
en de leidingen ont luchten dat kan maar ik zet ze er gewoon op en dan vast draaien dan startn tot de moter goed rond draait kan wel even duren maar de moter begint van zelf mooi rond te draaien

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4186
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten