[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
vervangen silent blocks achterophanging : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 27 apr 2024, 09:22

vervangen silent blocks achterophanging

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

vervangen silent blocks achterophanging

Berichtdoor frank_300tdt » 22 apr 2009, 11:11

Beste mensen,

Omdat de achterophanging van mijn 300TDT nogal los aanvoelde en bokt tijden het opschakelen, heb ik de boel maar eens gecheckt: allemaal stuk! Het vervangen van het silentblock van het subframe schijnt nogal gemakkelijk te gaan. Hiervoor hoef je de achterophanging niet helemaal uit te bouwen. Voor de rubbers van de draagarmlagers is dat anders. Volgens het boekje moet je hiervoor de hele achterophanging eraf halen. Omdat ik alles op de straat doe op bokjes lijkt me dat niet zo handig. Is er een manier om een achterdraagarm uit te bouwen zonder de hele achterophanging uit te bouwen? Ik dacht zelf om de rubbers van de ophanging los te maken (moet ik toch vervangen) en dan het subframe zover naar beneden te laten zakken totdat ik bij de schroeven kom van de draagarmen. Deze kan ik dan losschroeven. Omdat de veer nog op de draagarm zit zal op de as van de draagarm wel wat druk zitten. Als ik daar nu een krik onder zet en de boel gestuurd naar beneden laat zakken. Rubbers eruit, nieuwe rubbers erin, krik omhoog , bouten terug erin, vastzetten, subframe terugmonteren en klaar is kees. iemand ervaring?

gegroet

Frank
frank_300tdt
 

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten