[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Raamslingerafdekplaatje : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 27 apr 2024, 00:53

Raamslingerafdekplaatje

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Raamslingerafdekplaatje

Berichtdoor Schaduws Benz » 29 okt 2006, 15:22

Hallo allen,

Dit wordt een heel verhaal, dus neem een bakkie pleur en ga er eens lekker voor zitten... B)
Op mijn raamslinger zit een afdekplaatje. Dit bestaat grofweg gezegd uit een metalen plaatje waar schuimrubber op zit, en daar overheen zit dan weer een een stukje flexibel plastic. Als je er op drukt, geeft het dus mee. (ongeval veilig) Aangezien het flexibele plastic bij mijn auto kapot was, ben ik naar de MB dealer geweest om een nieuwe te bestellen. Aan de hand van mijn chassisnummer en bouwjaar hebben ze uitgevogeld welk onderdeel ze moesten hebben. De volgende dag (wat gaat dat inderdaad toch razendsnel soms he... :woohoo: ) kon ik het halen. Het zag er inderdaad exact hetzelfde uit. Toen ik echter dit weekend het onderdeel uit de verpakking haalde bleek dat het toch niet helemaal identiek was. Op zich past het wel, de vorm is gelijk, maar op het metalen plaatje zit gewoon een stukje keihard plastic. Het geeft dus niet mee als je er op drukt. Ook is de structuur van het plastic net iets anders. Ik weet het, ik ben een zeikerd, maar ik wil het graag zo origineel mogelijk houden... ;), tenminste als het zonder veel problemen kan...
Nu zijn er de volgende mogelijkheden:
a) de dealer heeft, ondanks dat hij de juiste gegevens had, toch het verkeerde onderdeel besteld. :evil:
b) de dealer heeft het meest juiste onderdeel besteld, het originele is niet meer leverbaar.
:sick:
Ik kan natuurlijk weer gewoon terug gaan naar de dealer, maar graag zou ik eerst jullie kennis en expertise willen raadplegen. Want garages, helemaal 100% vertrouwen doe ik ze zelden... Met andere woorden, iemand van jullie die hier kennis van of ervaring mee heeft?
En als het originele niet meer leverbaar is, dan mijn volgende vraag: Heeft iemand van jullie toevallig nog zo'n raamslinger liggen (kleur zwart), of weten jullie hoe ik er aan kan komen? (sloperij o.i.d.?)

Groeten,

André

P.S. het is helaas voor mij nog steeds niet mogelijk om fotootjes te plaatsen, dus ik probeer het zo goed mogelijk te omschrijven... Enne, ehm, tja, dat dat van die foto's niet lukt ligt gewoon aan mij...

:blush:<br><br>Bericht gewijzigd door: Schaduws Benz, op: 2006/10/29 14:25
Schaduws Benz
 


Antwoord:Raamslingerafdekplaatje

Berichtdoor Hans230CE » 30 okt 2006, 13:06

Op mijn 82 coupe, alle raamslinger zijn dus van hard plastiek, dus niet van zacht materiaal
Het moet dus misschien wel zo

GTZZ Hans

van ant zeetje
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8656
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Raamslingerafdekplaatje

Berichtdoor Scheepsbouwer » 30 okt 2006, 22:21

Hoi Andre,

Mijn 81-er sedan heeft ook hard-plastic afdekplaatjes.
Ik heb eens gelezen dat in de eerste jaren veel wijzigingen in met name interieurdelen zijn doorgevoerd. Jouw beschrijving van je zacht gecapitonneerde raamslinger klinkt alsof die zo uit een ouder model zou kunnen stammen. En hiervan is niet alles meer nieuw leverbaar. Weten de W114/115 of 116-rijders dit misschien? De raamslingers zijn bij de overgangen naar type 2 en 3 nog twee keer gewijzigd.
Misschien dat je op sloperijen meer succes hebt, en dan juist een raamslinger van een oudere model moet zoeken.

Succes, Coen
Scheepsbouwer
 


Antwoord:Raamslingerafdekplaatje

Berichtdoor Scheepsbouwer » 30 okt 2006, 22:22

<br><br>Bericht gewijzigd door: Scheepsbouwer, op: 2006/10/30 21:22
Scheepsbouwer
 


Antwoord:Raamslingerafdekplaatje

Berichtdoor Lode » 31 okt 2006, 22:45

Hallo Andre,
Ik heb ook even gekeken. Mijn serie 2 coupe jan/1980 heeft ook van dat keiharde plastic op de slinger.
gr. Lode
Lode
 


Antwoord:Raamslingerafdekplaatje

Berichtdoor ambubenz » 31 okt 2006, 23:10

André,
Mercedes garandeert levering van interieurdelen op kleur en soort volgens mij tot 10 jaar nadat het uit produktie is gegeaan. Blijkbaar zijn er twee soorten in omloop. Mijn ambulance heeft in ieder geval de zachte uitvoering. Laat ik nou net een paar sloopdeuren hebben staan waar nog een zacht kapje op zit. Mail me je adres maar, dan stuur ik het volgend weekeinde wel op

Ambubenz@yahoo.com
ambubenz
 


Antwoord:Raamslingerafdekplaatje

Berichtdoor Schaduws Benz » 02 nov 2006, 13:59

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie informatie. Zoals jullie kunnen lezen heb ik via Ambubenz een exemplaar op de kop getikt. Ambubenz, nogmaals bedankt! Ik heb je een PM gestuurd.

Groeten,

André
Schaduws Benz
 


Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast

cron