[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Raymond T. : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 27 apr 2024, 21:35

Raymond T.

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Raymond T.

Berichtdoor Raymond T. » 05 jan 2012, 23:09

Hallo leden,

mijn naam is Raymond en woon in de buurt van Emmen. Ik dacht laat ik me maar even aanmelden bij de club gezien ik de laatste dagen regelmatig het forum bezoek want sinds dinsdag ben ik in het bezit van een orgineel nederlandse 200D uit '84 welke ik heb overgenomen van een familielid van me. De auto stond al een jaar of 12 bij mijn vader in de schuur te wachten tot hij belasting vrij zou zijn.
Gezien ik een extra auto nodig ben voor de spoedgevalletjes leek het mij een goede en goedkope betrouwbare auto om te rijden.
Gezien ik een opleiding tot automonteur heb genoten en dus de basis kennis wel redelijk onder de knie heb, kan ik zelf dus een heleboel zelf doen maar...de tips van het forum hebben mij zeker al geholpen.
Na dat ik de motor (voor het opstarten) heb voorzien van nieuwe filters en olie, heb ik de radiateur vervangen en een nieuwe accu geplaatst. De wielen draaiden wel wat zwaar maar toch maar even een proefritje gemaakt om te zien of e.e.a wat soepeler zou gaan lopen maar helaas de remmen bleven aanlopen! Ik had al gehoord dat er weinig pit in zo'n 200 zat maar dit sloeg alles. :woohoo:
Ik heb dus alle remmerij vervangen van schijven en blokken tot de parkeerremschoenen :evil: en kabels aan toe. Uiteraard de remklauwen gereviseerd en vloeistof compleet vervangen.
Morgenvroeg de laatse achterklauw reviseren en kijken hoe het dan loopt allemaal. Al wel vernomen dat er speling zit op de aandrijving dus ook al maar een cardanaslager besteld. Tijdens het draaien van de achterwielen vernam ik later ook dat er een zwaar punt in de cardan zit en het geluid als van een vallende knikker in de cardan. :shock: Zal morgen eens de stop eruit draaien en zien wat er allemaal te vinden is...

Groet Raymond
we zullen zien waar het Daimler schip strandt
Raymond T.
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 05 jan 2012, 21:57
Woonplaats: Omg. Emmen
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten