[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Remmen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 29 maart 2024, 10:02

Remmen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Remmen

Berichtdoor Greccehus1 » 28 jun 2006, 21:51

Even voor de zekerheid...

Ik hoorde een vreemd schurend geluid achterin tijdens het rijden en ben mijn remmen eens gaan nalopen. Blokjes zijn goed, klauw schoongeborsteld, remschijven zoveel mogelijk van roest ontdaan, en toen de schijven eens opgemeten: rechts 8,6; links 7,5. In het boek (Haynes) staat als minmum 8,3. Het is zeker behoorlijk onverstandig om DAARMEE nog te gaan rijden??? Weet iemand een goed adresje voor nieuwe schijven? Is het verstandiger de hele set (dus ook klauwen en handrem e.d.) te vervangen? Kan ik toch beter bij Mercedes terecht? Het lijkt me een klusje dat aardig te doen is; die schijven zijn er zo af.

Overigens heb ik nadat ik de blokjes -ook schoongemaakt- met kopervet had bewerkt (nee, niet het loopvlak) bij de korte rit daarna om de remmen te zetten geen nare geluiden meer gehoord, en ik heb ook nog geen akelig remgedrag -of gebrek eraan- kunnen ontdekken.
Greccehus1
 


Antwoord:Remmen

Berichtdoor bluemoon me » 28 jun 2006, 21:59

kijk eens op ebay.de voor nieuwe remschijven.
De vervangen etc is best zelf te doen.

groetjes Bram.
bluemoon me
 


Antwoord:Remmen

Berichtdoor kuipertje » 29 jun 2006, 13:35

Bij de gemiddelde onderdelen boer zijn ze 6 a 7 tientjes per set. Is ook geen ramp toch?
kuipertje
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten