[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
richtingaanwijzer probleem OPGELOST : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 27 apr 2024, 07:50

richtingaanwijzer probleem OPGELOST

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

richtingaanwijzer probleem OPGELOST

Berichtdoor Mango » 25 sep 2007, 22:56

Hierbij een oplossing voor het probleem als de richtingaanwijzer niet meer automatisch in de neutraal stand terug komt. Bij mij was dat het geval als ik links af was geslagen.
Mijn zoektocht naar gebruikte goede units leverde vraagprijzen op tot 50 euro. Genoeg reden om eens wat uit te proberen.

Wanneer de rubber kap van de richtingaanwijzerunit verwijderd is, kun je na de twee schroefjes los gedraaid te hebben, de unit een stukje uit de stuurkolom halen zonder de bedrading verder los te halen.
Wanneer je met 1 hand de unit vast houd en met de andere hand de richtingaanwijzer bedient ( “ rechtsaf of linksaf” maakt niet uit) zie je aan de zijkant van de unit een plastic palletje te voor schijn komen. Bij mij was dit palletje een beetje schuin afgesleten. Ik heb met een luciferstokje een kleine verdikking, op het schuine stuk van dit palletje, gedruppeld/gesmeerd van twee componenten polyester. ( eerst het palletje ontvet ).

RESULTAAT: 100 % .
Mango
 

Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast